اهم اخبار

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد؛ بهره گیری از ظرفیت اوراسیا برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان آذربایجان غربی باید از ظرفیت اوراسیا برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی بهره لازم را ببرد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: ارتقای تأمین انرژی غذایی به ۸۵ درصد را تا سال آینده در دستور کار داریم که این رقم مناسبی در مقایسه با کشورهای پیشرفته است.

وی یادآور شد: ما برای سال آینده پیش بینی‌هایی لازم را برای کشت و تولید داشته ایم و مقدمات آن فراهم آمده است.

کشاورز تصریح کرد: علیرغم تحریم و جنگ اقتصادی در حال حاضر شرایط خوبی در بخش کشاورزی و امنیت غذایی فراهم است و تمام تلاشمان بر این است که مشکلی برای تولید کشور ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: در چند دهه اخیر در حوزه تولیدات کشاورزی رشد خوبی داشته ایم برای مثال در ابتدای دهه شصت ما وارد کننده پنیر، شیر خشک و سایر محصولات بوده‌ایم و در حال حاضر سالانه ۸۰۰ هزار تن صادرات شیر داریم و در بسیاری از محصولات رشد ۵ برابری داشته ایم.

کشاورز با بیان اینکه کشاورزی کشور دارای ظرفیت‌های بسیاری است و باید با افزایش بهره وری، تولید در واحد سطح را بالا ببریم تا هم موجب افزایش تولید و هم اقتصادی‌تر شدن تولیدات کشاورزی بشویم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دشت ارومیه یکی از چهار دشت بزرگ کشور است، تاکید کرد: باید برای آن برنامه جامع کشاورزی تدارک ببینیم که در عین افزایش تولید محصولات در این منطقه مشکلی برای دریاچه ارومیه ایجاد نشود.

وی گفت: این استان قابلیت‌های خوبی برای توسعه دامپروری و شیلات و احداث گلخانه دارد که باید روی آن کار بیشتری صورت گیرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این استان یک نسخه کشاورزی مدرن و صنعتی نیاز دارد زیرا هم ظرفیت‌های بخش کشاورزی در آن قرار دارد و هم زمینه‌های صادرات آن فراهم است.

کشاورز تاکید کرد: استان آذربایجان غربی باید از ظرفیت اوراسیا برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی بهره لازم را ببرد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *