اهم اخبار

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ رشد بخش کشاورزی نجات دهنده اقتصاد کشور / موضوع امنیت غذایی در شرایط تحریم قابل لمس است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کشاورز تولید بخش کشاورزی را عالی دانست و گفت: رشد بخش کشاورزی در این ۲ سال اقتصاد کشور را نجات داده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با تأکید بر این مسئله که تحقیقات نگین توسعه کشور است، اظهار کرد: هم اکنون شرایط جنگ اقتصادی بسیار جدی است و آسیب‌ها را باید یک به یک مرور کرد و تلاش مضاعف برای رفع آن به عمل آورد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در بحث سبزی و صیفی بسیار شکننده هستیم، افزود: با وجود آن که این تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و باید به آن ورود کرد هم اکنون به سختی آن را تأمین می‌کنیم.

او ادامه داد: اگرچه به ظاهر موادغذایی جزء تحریم نیست، اما سایر مقررات بر این موضوع سایه می‌اندازند که باید به آن ورود پیدا کنیم به طوری که مصرف کننده و تولیدکننده از این شرایط راضی باشند.

کشاورز با تأکید به توجه کیفیت و تولید محصولات گفت: در شرایط فعلی در بحث سبزی و صیفی مشکلات زیادی داریم به طوری که تنها در خصوص پیاز وابسته نیستیم، اما در مابقی بذور سبزی و صیفی وابستگی به حدی زیاد است که باید رویکرد جدیدی در این خصوص داشته باشیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در ارتباط با مکمل‌های دارویی، غذایی و هورمون‌های تولید مرغ، تخم‌مرغ، شیر و گوشت وابسته هستیم که این امر بر تولید و کیفیت اثر می‌گذارد از این رو نیاز است که سازمان تحقیقات، سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی به این موضوع ورود کند.

به گفته کشاورز تجربه دنیا بر این است که بیشتر نوآوری‌ها، خلاقیت و اختراعات در شرایط سخت و محدودیت‌ها ایجاد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع غذا و امینت غذایی در شرایط فعلی تحریم کاملاً قابل لمس است بیان کرد: این در حالیست که در فضای آزاد نمی‌توان این موضوع را به خوبی لمس کرد چراکه موضوع غذا به امنیت غذایی گره خورده است و هم‌اکنون تمامی آحاد جامعه نسبت به تصمیم‌گیری‌های سیاسی حساس شدند.

او با اشاره به اینکه رویکرد راهبرد کنونی ما تقویت تولید داخل است، بیان کرد: در حال حاضر شرایط کشور ایجاب می‌کند که به امر تولید بپردازیم و محققان بخش خصوصی باید به امر افزایش تولید به منظور تأمین امنیت غذایی و فضای کسب و کار و تجارت توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولید در بخش کشاورزی عالیست به طوری که رشد بخش کشاورزی در این ۲ سال اقتصاد کشور را نجات داده است.

کشاورز در پایان با اشاره به راهکار‌های افزایش تولید به منظور امنیت غذایی و فضای کسب و کار و تجارت تصریح کرد: اولین شاخص پایداری، دومین شاخص چالش آب و سوم کشاورز است که به همین خاطر تقاضا داریم هر تمهیداتی به کار گرفته می‌شود مراقب کسب و کار و درآمد کشاورزان باشند چراکه تولید زیاد بدون توجه به بازار برای هیچ کس سودی ندارد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *