اهم اخبار

سرپرست وزارت صنعت: ذخایر استراتژیک کشور کامل است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخایر استراتژیک کشور مطابق جدول مصوب هیات وزیران کامل است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

جعفر سرقینی امروز (سه‌شنبه) ‌در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت که با حضور رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود:‌ در سال ۹۴ و در دولت «تدبیر و امید» برای نخستین بار به دستور رئیس‌جمهوری جدولی به تصویب هیات وزیران رسید و وزارت صنعت مکلف به حفظ ذخایر استراتژیک بر مبنای آن جدول و ارتقای امنیت غذایی کشور شد.

به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسوولان وزارت صنعت در همه دوره‌ها حفظ ذخایر استراتژیک برابر جدول اعلامی بود، جدولی که در سال ۹۷ مجدد با مصوبه هیات وزیران بهبود یافت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فراوانی انواع کالاها در کشور خاطرنشان‌کرد: این حرکت تداوم خواهد داشت و همه کالاها به فراوانی در بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۷ تذکر رهبر معظم انقلاب در ملاقات ویدئوکنفرانسی با اعضای هیات دولت، یادآورشد: ۱۲ مورد از این تذکرات به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و در بسیاری موارد به‌ویژه خام فروشی که مورد تاکید معظم له بوده، اقدامات مقتضی انجام شده است.

سرقینی، به طور نمونه به فولاد اشاره کرد و گفت: علت اینکه امروز به آمار صادرات ۱۲ میلیون تنی این محصول رسیده‌ایم، استفاده از ذخایر داخلی است، این در حالی است که در پنج سال منتهی به سال ۹۲ سالیانه به‌طور متوسط ۲۲ میلیون تن صادرات سنگ‌آهن به صورت خام داشتیم، اما این آمار در سال گذشته به سه میلیون تن کاهش یافت و امسال نصف خواهد شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *