اهم اخبار

سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به ۲۲۹ هکتار رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معین گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای آبان تاکنون در ۲۲۹ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در برخی استان‌های جنوبی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین جزئیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: در آبان دسته کوچکی ملخ صحرایی از سمت پاکستان وارد هرمزگان شد و در سطح ۴۴ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفت.

او افزود: در هفته گذشته از سمت کویت، ملخ صحرایی وارد استان‌های خوزستان، آبادان، ماهشهر و بوشهر شد که تراکم ورود این ملخ‌ها بالا نیست.

معین ادامه داد: بنابر آخرین آمار از آبان تاکنون در ۲۲۹ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است که بنابر شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود که از اواخر دی و اوایل بهمن حمله ملخ از شبه جزیره عربستان آغاز شود.

فاز جدید هجوم‌ملخ صحرایی از بهمن به کشور

مدیر کل مبارزه با آفات همگانی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه ریزش جدید کل استان‌های جنوبی را در بر می‌گیرد، بیان کرد: با ریزش جدید ملخ از بهمن ماه تعداد قابل توجهی دسته پروازی و پوره وارد کشور می‌شود که با این وجود در اوایل بهمن در قسمت‌های شمالی شبه جزیره عربستان تعداد قابل توجهی دسته به سمت ایران می‌آید.

او با اشاره به اینکه کمبودی در تامین سموم و آفت کش وجود ندارد، بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات تحریم، انواع سم و سم پاش تدارک دیده شده است و در یک ماه آینده آموزش‌های پرسنل کارشناسان در دست اقدام است.

معین در پایان از توزیع حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بین استان‌ها خبر داد و گفت: امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها داده شده است و همواره از ستاد بحران تقاصا داریم که مبلغی تا پایان سال به استان‌های جنوبی تخصیص دهد.

 

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *