اهم اخبار

سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی برآورد می‌شود که سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۲۰۰ هزار هکتار برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید معین گفت: بنابر برآورد سازمان فائو و کمیته غرب آسیا، احتمال حمله ملخ‌های صحرایی در ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین) بدلیل بارش‌های بیش از نرمال در بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر و جنوب فارس وجود دارد.

به گفته او، شبه جزیره عربستان در مناطق مرکزی و شمالی به سبب بارش‌های بیش از نرمال، سبزینگی در بیابان‌ها بیشتر می‌شود که براین اساس ملخ‌ها در ۲ طرف حاشیه دریای سرخ ناچارا به مناطق مرکزی و شمالی عربستان منتقل می‌شوند و از آنجا احتمال ورود به سمت ایران را دارند. اما جمعیت آن‌ها در صورت حمله به استان‌های جنوبی همانند سال‌های ۹۷ و ۹۸ نخواهد بود.

معین درباره آخرین وضعیت ملخ‌های بومی افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و پیش بینی بارش‌های ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از نرمال در فصل بهار، جمعیت ملخ‌های بومی از جمله ملخ‌های مراکشی چندان زیاد نخواهد بود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط بارش‌ها برآورد می‌شود که سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی تا مهرماه ۱۴۰۳ حداکثر به ۲۰۰ هزار هکتار برسد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *