اهم اخبار

سفیر ایران: تولید کنندگان چای در کنیا، خواستار تجارت مستقیم با ایران هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

«هادی فرجوند» سفیر جمهوری اسلامی ایران از تمایل تولید کنندگان محصولات مختلف کنیایی و از جمله تولید کنندگان چای برای ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازرگانان ایرانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرجوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرگانان کنیایی علاقه زیادی به تبادلات تجاری با ایران دارند و در این میان فرصت های زیادی برای تبادل تجاری میان دو کشور و همکاری بازرگانان دو کشور وجود دارد.
هادی فرجوند سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا که به دعوت « نوشاد میر علی» سرمایه‌گذار کنیایی‌ ، از مزرعه‌ و کارخانه چای وی در ایالت «ناندی» بازدید کرد، و در خصوص زمینه های همکاری اقتصادی میان دو کشور و فرصت های کسب و کار و تجارت در این کشور اظهار داشت: شرایط کار در این کشور برای بازرگانان ایرانی مهیا است و آن ها می توانند در حوزه هایی مانند فرش ماشینی و موکت، منسوجات ، مواد غذایی، مواد پاک کننده و شوینده، کیف و کفش و محصولات چرمی، محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی و آبگرمکن های برقی و خورشیدی، ماشین آلات کشاورزی و راهسازی، انواع خودرو ، دارو و تجهیزات پزشکی و لوازم آزمایشگاهی، چای و قهوه و انواع کنسانتره میوه ، راهسازی و مسکن سازی ، سد سازی و شبکه های آبرسانی ، زنبورداری و تولید عسل و .. در این کشور با سرمایه گذاران کنیایی همکاری کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا با اشاره به فراهم شدن بسترها و زیرساخت های لازم برای توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور، بر آمادگی مجموعه سفارت و سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران در کنیا برای کمک به حضور شرکت ها و فعالان حوزه تجاری و اقتصادی کشورمان و حمایت از آنان بخصوص در زمینه صادرات غیر نفتی و نیز صدور خدمات فنی مهندسی تاکید کرد.
کنیا کشوری است در شرق آفریقا و پایتخت آن نایروبی است. زبان رسمی این کشور سواحیلی و انگلیسی است.
اقیانوس هند درشرق این کشور قرار دارد و از این طریق به آب های آزاد دسترسی دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *