اهم اخبار

سند “گل محمدی” تدوین می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مقدمات تدوین «سند گل محمدی»، با همکاری کانون هماهنگی دانش، صنعت، بازار گل محمدی و گیاهان معطر در کاشان فراهم شد.

به گزارش ایسنا، سید تقی حجازی، رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت گل محمدی و گیاهان معطر در نشست تدوین این سند با شرکت مسئولین ادارات و نهادهای مختلف در شهر کاشان، با اشاره به نقش کلیدی گل محمدی در اقتصاد منطقه، اظهار کرد: گل محمدی پرورش یافته در مناطقی مانند قمصر، نیاسر و برزک کاشان، از شهرت و کیفیت خاصی برخوردار است.

حجازی ضمن تاکید بر پتانسیل‌های  گل محمدی برای ایجاد صنایع پایین دستی و فرآوری، افزود: با وجود آنکه گل محمدی در برخی دیگر از نقاط کشور نیز کاشت می‌شود، اما این محصول به نام کاشان شناخته می‌شود. تهیه سند گل محمدی یکی از اقداماتی است که می‌تواند نقش موثری در معرفی هر چه بیشتر گل محمدی  و ارتقای کمی و کیفی آن ایفا کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرایط جوی (آب و هوایی) یکی از الزامات اصلی کشاورزی است که در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته بندی، انتقال و حتی در مرحله فروش نیز اثرگذار است. داشتن اطلاعات دقیق و به‌موقع هواشناسی می‌تواند از خسارت‌های احتمالی بهره‌برداران بخش کشاورزی جلوگیری کند و در نهایت بر روی قیمت محصولات و امنیت غذایی تاثیر مستقیم داشته باشد. تهیه سند گل محمدی می‌تواند فراهم کننده دسترسی بهتر گلستان‌داران به این اطلاعات حیاتی باشد.

همچنین با نهایی‌شدن سند گل محمدی، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تجهیزات مورد نیاز را بومی‌سازی کنند و با استفاده از اطلاعات اقلیمی موجود، شرایط رشد با کیفیت‌تر گل محمدی را فراهم کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *