اهم اخبار

سه واکسن جدید طیور در سبد تولیدات موسسه رازی قرار گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی از تولید و عرضه سه واکسن جدید آبله قناری، سه گانه غیرفعال نیوکاسل، آنفلوآنزا، گامبورو و برونشیت عفونی با سویه IR12IR و سروتیپ۷۹۳٫B    تا سال آینده در این موسسه خبر داد.
دکتر علی اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، در خصوص واکسن‌های در دست تولید این موسسه اظهار کرد: کار تحقیقات و پژوهش بر روی سه واکسن جدید طیور در موسسه رازی به انجام رسیده که یکی از این واکسن‌ها دارای مجوز از سازمان دامپزشکی است و به زودی به بازار عرضه می‌شود و دو واکسن دیگر در مرحله نیمه صنعتی قرار دارند.
 وی ادامه داد: واکسن سه‌گانه غیرفعال نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو که محتوی آنتی ژن های نیوکاسلv4، آنفلوانزای H9N2  و گامبورو IR07 قابل مصرف برای طیور در همه سنین است و سه گانه بودن این واکسن موجب می‌شود ایمن سازی طیور علیه سه بیماری با یک واکسیناسیون انجام شود و استرس ناشی از واکسیناسیون در طیور کاهش یابد.
اسحاقی خاطر نشان کرد: این واکسن سه گانه در حال حاضر در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد.
 این مسئول واکسن برونشیت عفونی سویه IR12IR، سروتیپ ۷۹۳B  را دیگر واکسن جدید موسسه رازی نام برد و افزود: این واکسن محتوی ویروس تخفبف حدت یافته برونشیت عفونی سویه IR12IT سروتیپ ۷۹۳B   است و برای ایمن‌سازی فعال علیه بیماری برونشیت عفونی در اثر ویروس ۷۹۳ B  (۴٫۹۱)  در ماکیان توصیه می‌شود.
اسحاقی توضیح داد: این واکسن در گله‌های طیور از سن حدود دو هفته توصیه می‌شود و با بسته‌بندی حاوی ویال‌های ۱۰۰۰ و یا ۲۵۰۰ دزی به همراه درپوش‌های آسان بازشو تا سال آینده وارد بازار می‌شود.
معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی  واکسن آبله قناری را دیگر واکسن جدید این موسسه اعلام کرد که مجوز تولید آن از سازمان دامپزشکی اخذ شده و به زودی تولید آن آغاز و در بازار مصرف عرضه می‌شود.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *