اهم اخبار

سوددهی بازارچه های مرزی باید به مرزنشینان برسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید اولین کسانی که از مرزها و بازارچه های مرزی سود می برند، خود مرزنشینان باشند.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، به نقل از پرسون؛ محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در بازدید میدانی از شهرستان بانه اظهار داشت: باید اولین کسانی که از مرزها و بازارچه های مرزی سود می برند، خود مرزنشینان باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین اولین کسی که باید سهمی در واردات کالا از مرزها داشته باشد مردم همان منطقه هستند، لذا باید قانونی لازم الاجرا برای این مهم تدوین شود.

قالیباف در ادامه سخنان خود افزود: خوشبختانه در بازدید امروز شاهد تغییرات رو به رشد بسیار خوبی در شهرستان بانه به ویژه در شهرک صنعتی این منطقه بودیم و این امر می تواند در زمینه اشتغال و ایجاد مراکز تولیدی کمک شایانی به جویندگان کار در این شهر داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بی گمان ساماندهی مرزها و بازارچه های مرزی نه تنها آسیبی به اقتصاد کشور نمی رسانند بلکه خود یک فرصت برای توسعه منطقه و کشور محسوب می شوند.

قالیباف در ادامه افزود: مسئله مهمی که همواره در بحث اقتصاد مورد تاکید می باشد، جلوگیری از قاچاق کالا به صورت ریلی، کامیونی و… است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در کل وضعیت مرز بانه نسبت به گذشته بسیار تغییر پیدا کرده است ولی با این وجود هنوز مشکلاتی در این مرز وجود دارد که باید هرچه سریعتر رفع شود تا زمینه شکوفایی منطقه مهیا گردد.

فاطمه عباسعلی ـ استان کردستان

سرویس خبری: گوناگون

منبع: پرسون

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *