اهم اخبار

شرکت های ایتالیایی در ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

روزنامه ایتالیایی ‘ایل سوله’ با اشاره به سفر اخیر هیات بزرگ اقتصادی به تهران نوشت: شرکت های ایتالیایی در تهران به دنبال امضای توافق با طرف ایرانی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری میزان، روزنامه ‘ایل سوله ‘ با عنوان «ایران و ایتالیا: همکاری در زمینه زیرساختارها» نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جریان سفرش به رم در همایشی اقتصادی با اشاره به ظرفیت های متعدد موجود درایران از کارآفرینان ایتالیایی خواست که در کار با کشورش فرصت را از دست ندهند.

Slider 1

این روزنامه افزود: به گفته رئیس جمهوری ایران، کشورهای متعددی وجود دارند که در پی بهره برداری از فرصت های بوجود آمده از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی هستند. به همین دلیل ایتالیا فرصت را از دست نداده و روز دوشنبه هیاتی متشکل از ۳۱۰ کارآفرین به ریاست وزیران کشاورزی و امور زیربنایی راهی تهران شدند.

ایل سوله نوشت: هدف از سفر این هیات به ایران، اجرایی کردن توافقنامه های متعددی است که برای سرمایه گذاری مشترک و همکاری های اقتصادی فیمابین در رم در حضور روحانی و متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به امضا رسید.

ایل سوله نوشت: ‘مائوریتسیو مارتینا’، وزیر کشاورزی ایتالیا در همین راستا گفت: ما قصد صدور یک الگو را نداریم. هدف ما پیشبرد همکاری به نفع اقتصاد هر دو کشور است. شرکت های کوچک و متوسط ایتالیایی شرکای طبیعی شرکت های کوچک و متوسط ایرانی هستند.

این روزنامه افزود: همکاری های صنعتی بین دو کشور در جریان دیدار وزیران ایتالیایی با همتایان ایرانی شان، عباس آخوندی و محمود حجتی و همچنین معاون وزیر نفت ایران و رئیس موسسه تجارت خارجی ایچه مورد بررسی قرار گرفت. تمرکز هیات ایتالیایی بر روی امور زیربنایی، ساختمان سازی، حمل و نقل، نفت و گاز و فرآوری مواد غذایی اشاره کرد.

ایل سوله نوشت: لوییجی اسکوردامالیا، رییس فدراسیون انجمن صنایع غذایی ایتالیا، پس از امضای توافق نامه ای برای همکاری در زمینه صنایع غذایی با محمدرضا مرتضوی رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، گفت : در مسیر همکاری های دوجانبه هنوز مشکلاتی در زمینه پرداخت ها یا موانع تعرفه ای وجود دارد. هر گونه مشکلی که شرکت ها با آن مواجه شوند به اطلاع کارشناسان در وزارتخانه های مربوطه خواهد رسید تا برای رفع آن تلاش بشود. ما باید بر روی انتقال فناوری، آموزش و پژوهش و همچنین کار بر روی زنجیره سرما و توزیع محصولات متمرکز بشویم.

این روزنامه افزود: به گفته رییس موسسه تجارت خارجی ایچه، هیات اقتصادی ایتالیایی با هدف فعالیت در زمینه های مشخصی که امکان کسب و کار آن در ایران وجود دارد راهی تهران شده و شرکت های ایتالیای از تجربه و تخصص لازم و همچنین آمادگی برای سرمایه گذاری در طرحهای مربوطه برخوردار می باشند که ‘ عناصر لازم برای موفقیت در ایران می باشد.

هپکو و نیوهولند نیز توافقی را برای خدمات پس از فروش و انتقال فناوری به امضا رساندند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *