اهم اخبار

صادرات روزافزون کیوی‌های گیلان به کشورهای دیگر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: روزانه نزدیک به ۳۰۰تن کیوی از گیلان به کشورهای دیگر صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ منوچهر پارسافر با بیان اینکه کیوی گیلان کاملا سالم است، اظهار کرد: تاکنون ۴۵ هزار و ۶۰۰ تن کیوی از گیلان به دیگر کشورهای جهان صادر شده است.

وی افزود: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن کیوی گیلان به کشورهای بلاروس، گرجستان، ارمنستان، روسیه، قرقیزستان و … صادر می شود و به دلیل طعم و کیفیت خوبی که دارد از بازارپسندی بالایی برخوردار است.

پارسافر ادامه داد: با اعمال هرس باغات، مدیریت صحیح در امورباغ های کیوی تغذیه مناسب، آبیاری باغات می‌توان کیفیت کیوی را بهبود بخشید و در حال حاضر اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: برداشت کیوی در استان به پایان رسیده است اما صادرات آن تا سه ماهه اول سال آینده نیز ادامه دارد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال ۲۲۰ هزار تن کیوی از باغات استان بردشت شده است، تصریح کرد: ما پیش بینی می‌کردیم امسال ۲۱۰ هزار تن کیوی در گیلان تولید شود اما خوشبختانه بیش از پیش بینی‌ها کیوی از باغات گیلان برداشت شد.

وی افزود: کیوی گیلان کاملا سالم است و مردم به شایعات در خصوص آلوده بودن این محصول اصلا توجهی نکنند. اینکه کیوی گیلان از امارات به هند رفته از آن کشور برگشت خورده است، حرفهای بی اساسی شایعه پراکنی شد که اصلا واقعیت نداشت.

وی بیان کرد: کیوی گیلان هر روز از مرز آستارا به بارازهای کشورهای هدف می رود و اگر مشکلی وجود داشت ما این همه صادرات نداشتیم. مردم نگرانی نداشته باشند زیرا هیچ مشکلی در سلامت کیوی گیلان وجود ندارد.

 سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *