اهم اخبار

صادرات و تنظیم بازار در اولویت برنامه‌های کوتاه‌مدت وزارت صنعت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت این وزارتخانه با اولویت صادرات، رفع موانع تولید و تنظیم بازار تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی نیازی با اشاره به ساختار برنامه‌ها و پایش پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به رویکرد تعیین شده، برنامه‌های وزارتخانه در پنج سطح شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، برنامه‌های تحول بنیادین با بازه زمانی میان‌مدت و بلندمدت، برنامه‌های بخشی (در حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی داخلی)، برنامه‌های استانی و شهرستانی و در نهایت برنامه‌های بین‌المللی (به تفکیک کشورهای هدف و اولویت‌دار) برنامه‌ریزی شده است که این ساختار به معاونت های ستادی، روسای سازمان‌های صنعت سراسر کشور و همچنین سازمان‌های وابسته ابلاغ شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های تحول بنیادی با هدف اصلاح سازوکارهای بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و همچنین بسترسازی برای حمکرانی هوشمند پیش‌بینی شده‌اند.

نیازی در ادامه با تاکید بر اینکه همه اقدامات وزارت صنعت متناسب با هر سطح در قالب پروژه‌های مشخص در یک سبد پروژه‌ سازماندهی شده است، بیان‌داشت: مدیریت پروژه‌ها بر اساس منشور پروژه تصویب شده و راهبری کلان مدیر سبد پروژه، در تعامل با معاونت‌های ستادی و مدیران دفاتر مربوطه انجام شده و مدیران پروژه اقدامات لازم برای تحقق اهداف پروژه‌های مذکور را انجام می‌دهند.

به گفته نیازی، مدیر هر پروژه مکلف است گزارش پیشرفت پروژه را به‌صورت دوره‌ای در سامانه الکترونیکی «مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت» ثبت کند و به منظور اطمینان از روند اجرای طرح، عملکرد پروژه‌ها در جلسات پایش برنامه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی درخصوص سامانه الکترونیکی مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توضیح اینکه سامانه در آینده نزدیک عملیاتی و قابل استفاده برای همه سطوح ستادی و استانی خواهد شد، افزود: با راه‌اندازی این سامانه، دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در کنار مسوولیت پایش پروژه‌ها، در تعامل با مدیران دفاتر ذی‌ربط و پروژه‌های تعریف شده، وظیفه تهیه شاخص‌های ارزیابی کمّی و هماهنگی و پیگیری تهیه گزارش‌های عملکرد دوره‌ای را بر عهده دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در ادامه از ابلاغ بخشی از شاخص‌های رصد پروژه‌ها از سوی معاونت‌های ذی‌ربط به سطوح ستادی و استانی خبر داد و گفت: شاخص‌های باقی‌مانده در دست تهیه و ابلاغ است و تا زمان ثبت این شاخص‌ها به صورت سیستمی، گزارش‌های دریافتی مربوط به عملکرد از طریق اطلاعات موجود در سامانه‌ها قابل محاسبه و ارزیابی خواهد بود.

نیازی همچنین با بیان اینکه جلسات پایش در ۲ سطح ملی و استانی با حضور وزیر صنعت برگزار می‌شود، تاکید کرد: در جلسات پایش در سطح ملی معاونت‌های ستادی مرتبط با هر برنامه، مدیر سبد پروژه و مدیر پروژه‌ها حضور خواهند داشت و در جلسات استانی نیز با توجه به منطقه‌بندی استان‎‌ها، معاونت‌های ستادی مربوطه، روسای سازمان‌های صنعت منطقه، مدیران سبد پروژه‌ و هر یک از پروژه‌ها حضور دارند و نخستین جلسات ملی و استانی پایش، از ماه آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت ۳۶ پروژه تحولی برای این وزارتخانه تعریف کرده که به‌ موازات برنامه‌های کوتاه‌مدت اجرا خواهند شد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *