اهم اخبار

صادرات ۶۹ میلیون دلاری طلای سرخ/ قیمت انواع زعفران در بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمت این محصول در بازار به ثبات رسیده است، گفت: از ابتدای سال تا پایان مردادماه ۴۸ تن و ۷۳ کیلوگرم زعفران به ارزش ۶۹ میلیون دلار از مشهد صادر شده است.[/heading]

غلامرضا میری در گفتگو با مهر با بیان اینکه قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده است، اظهارداشت: رکود در بازار این محصول همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به اینکه قیمت طلای سرخ از پنجم شهریورماه تاکنون ثابت مانده است، افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم زعفران دسته ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان، زعفران پوشال ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سرگل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و نگین ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون تومان است.

میری با بیان اینکه رکود بازار ربطی به تولید ندارد، اضافه کرد: افزایش قیمت عامل این رکود است، ضمن اینکه ما در ماه‌های خرداد و تیرماه با کاهش شدید صادرات مواجه بودیم اما در مردادماه میزان صادرات این محصول نسبت به مرداد ۹۳ تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: صادرات این محصول در تیرماه سال‌جاری ۳۳ درصد و در خردادماه ۲۵ درصد کاهش یافت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد صادرات زعفران از مشهد انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه ۴۸ تن و ۷۳ کیلوگرم زعفران به ارزش ۶۹ میلیون دلار صادر شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

میری درباره پیش‌بینی صادرات طلای سرخ تا پایان سال‌جاری با بیان اینکه صادرات طلای سرخ در فروردین ۲۹ و در اردیبهشت ماه ۴۱ درصد رشد داشت، اظهارداشت: با توجه به رفع موانع و افزایش صادرات طلای سرخ در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه، پیش‌بینی می‌شد امسال صادرات زعفران  از مرز ۲۰۰ تن عبور کند اما افزایش و نوسانات شدید قیمتی باعث شد صادرات روند کاهشی پیدا کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این زمینه ارائه کرد، گفت: میزان صادرات بستگی به میزان تولید و نوسانات قیمت‌ها دارد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *