اهم اخبار

صادرات ۷۳۵۰ تن کیوی و پرتقال از مازندران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۷ هزار و ۳۵۰ تن پرتقال و کیوی از مازندران صادر شده است و روند صادرات این محصولات هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ احسان عباسپور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت محصولات باغی مازندران اظهار کرد: نارنگی پیش‌رس از باغ‌های مازندران به طور کامل برداشت شده است. 

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن نارنگی «انشو»، افزود: تاکنون حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد نارنگی «انشو» از باغ‌های مازندران برداشت شده است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه پیش‌بینی تولید پرتقال «تامسون» امسال در استان ۹۰۰ هزارتن است، اضافه کرد: حدود ۳۵ درصد از این محصول برداشت شده است و کماکان نیز ادامه دارد. 

عباسپور اظهار کرد: بخشی از پرتقال «تامسون» مستقیم به بازار عرضه و بخشی به شکل تازه‌خوری و همچنین بخشی نیز برای ذخیره‌سازی و نگهداری در انبارها و بخشی دیگر برای کنسانتره ارسال می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به میزان خوب صادرات نارنگی استان، اظهار کرد: از شروع برداشت محصول پرتقال تاکنون ۴۵۰۰ تن محصول صادر شد که کماکان نیز ادامه دارد؛ البته این میزان تنها با تاییدیه قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی است و از سایر مبادی نیز صادرات مرکبات در حال انجام است. 

عباسپور با اشاره به رونق صادرات مرکبات و کیوی مازندران، از برداشت ۹۵ درصد محصول کیوی مازندران یاد و خاطرنشان کرد: ۲۸۵۰ تن کیوی نیز تاکنون صادر شده که همچنان هم صادرات این محصول ادامه دارد و اخیرا رشد خوبی داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه باغداران در برداشت پرتقال «تامسون» عجله نکنند، خاطرنشان کرد: خطری سرمازدگی باغ‌های مازندران را تهدید نمی‌کند و باید باغداران اجازه دهند تا میوه به قند کافی برسد و به یکباره به بازار عرضه نکنند تا سبب اشباع بازار نشود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *