اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک: قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲۰۰هزار تومان است/ میادین شهرداری هم گران‌فروشی می‌کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

افشین صدردادرس گفت: با توجه به نرخ دام زنده حداکثر قیمت گوشت شقه گوسفندی بره نر ۲۰۰هزار تومان، میش ۱۲۰هزار تومان و بز ۱۰۰هزار تومان است اما در بازار و حتی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز گران‌فروشی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز در بازار ربطی به تولید ندارد و عوامل خارجی قیمت گوشت را در بازار تعیین می‌کنند.

وی افزود: میانگین قیمت دام زنده نر در کشور ۸۵ هزار تومان است هرچند این محصول در رنج قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد به‌طوری که در استان خوزستان که صادرات دارد ۱۰۰ هزار تومان و در استان مرکزی ۸۰ هزار تومان است.

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: نسبت تبدیل دام زنده به لاشه یا شقه ۴۵ درصد است بنابراین حداکثر قیمت گوشت قرمز در بازار نباید بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان در هرکیلوگرم باشد.

    وی تصریح کرد: فعالان بازار گوشت هر کیلوگرم میش زنده را ۵۰ هزار تومان و بز را  40 هزار تومان می‌خرند که در نتیجه گوشت شقه این دام‌ها نباید بیش از ۱۰۰ هزار تومان به فروش برسد اما چنین قیمت‌هایی در بازار یافت نمی‌شود زیرا آنها را به اسم گوشت گوسفندی نر بره به فروش می‌رسانند.

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت دام زنده کمی افزایش داشته است اما جهش قیمت گوشت قرمز در بازار ربطی به تولیدکننده ندارد و این عوامل بازار هستند که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند که نزدیک شدن به بازار شب یلدا و شب عید نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

    سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

    منبع: تسنیم

    سمن مجتهدی
    بعدی

    نوشته های مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *