اهم اخبار

صدور اخطار برای شرکت نیشکر دهخدا در پی آلودگی اهواز

بدون دیدگاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از صدور اخطار برای واحد کشت و صنعت دهخدا به دلیل آلودگی‌های ناشی از آتش زدن مزارع نیشکر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ علی بنی‌عگبه با اشاره به انتشار خاکسترهای ناشی از آتش زدن مزارع نیشکر در مناطق مختلف شهر اهواز اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها، این خاکسترها ناشی از آتش زدن مزارع نیشکر واحد کشت و صنعت دهخدا در شمال اهواز بوده که وزش باد، آن را به سمت شهر هدایت کرده و شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این شرکت برداشت سبز ۳۵ درصد را عملی کرده و امسال باید این عدد به ۴۰ تا ۴۵ درصد برسد؛ اگر به این تعهد نیز عمل کنند باز هم ۵۵ تا ۶۰ درصد برداشت مزارع از طریق آتش زدن انجام می‌شود که منجر به مشکلات زیست محیطی می‌شود.

بنی‌عگبه با بیان اینکه شرکت‌های نیشکر نتوانسته‌اند اهداف معین شده برای رسیدن به برداشت سبز را محقق کنند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این شرکت‌ها باید در پروسه پنج تا شش ساله به برداشت سبز برسند اما در بهترین شرایط، حداقل ۲۰ درصد از مزارع نیشکر به دلایل مختلف قابلیت برداشت سبز ندارند.

وی افزود: به نظر نمی‌رسد به این زودی شاهد برداشت سبز به صورت صددرصد باشیم. سال گذشته واحد کشت و صنعت نیشکر دهخدا به دادگاه معرفی شد و هنوز پیگیری‌ها در این خصوص ادامه دارد. امسال نیز اخطاریه‌ای برای این واحد صادر شده است و در صورت تکرار، موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم و باید ببینیم تصمیم کلان استانی چه خواهد بود.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *