اهم اخبار

صنعت موز اکوادور قربانی جنگ اوکراین شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بیشتر صادرات موز اکوادر به روسیه است که سالانه ۶۹۸ میلیون دلار به اکوادور درآمدزایی دارد، اما به دلیل تحریم‌های حمل و نقل بین المللی در اثر حمله به اوکراین، روسیه محموله‌های موز را دریافت نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از دیلی صاباح ترکیه؛ تا همین اواخر، شلوغی بی‌وقفه مزارع موز اکوادور شواهدی از تجارت نیروند صادراتی این صنعت بود اما در هفته‌های اخیر، مزارع ساکت و قربانی جنگ در نیمکره دیگر زمین هستند.

اکوادور بزرگترین صادرکننده موز در جهان است، اما این بخش در اثر جنگ اوکراین آسیب دیده است. اکنون، بدون جایی که محصولات را به جایی بفرستند، آن را انباشته کرده اند.

فرانکلین تورس، رئیس فدراسیون تولیدکنندگان موز FENABE اکوادور گفت: از هر پنج موز تولید شده در اکوادور، یک عدد به اوکراین و روسیه صادر می‌شد. این جنگ واقعاً از این نظر بر ما تأثیر گذاشت.

بیشتر صادرات موز اکوادر به روسیه است که سالانه ۶۹۸ میلیون دلار به اکوادور درآمدزایی دارد، اما به دلیل تحریم‌های حمل و نقل بین المللی در اثر حمله به اوکراین، روسیه محموله‌های موز را دریافت نمی‌کند.

این درگیری تولید در ال تریونفو، نزدیک به گوایاکیل، بندر اصلی اکوادور را متوقف کرده است.

 تورس گفت که این صنعت “بیش از ۱۰ میلیون دلار در سه هفته” ضرر کرده است.

ریچارد سالازار، رئیس انجمن تجاری سازی و صادرات موز ACORBANEC، گفت: با مشاهده مازاد موز در اکوادور، بازارها شروع به کاهش قیمت پیشنهادی خود کرده‌اند.

به گفته خوزه آنتونیو هیدالگو، مدیر انجمن صادرکنندگان موز AEBE، در عرض یک هفته پس از شروع جنگ، موزهای مقصد روسیه و اوکراین به بازار جدیدی نیاز داشتند که منجر به بحران قیمت شد. بطوریکه در ماه گذشته حدود یک میلیون جعبه فروخته نشده باقی مانده است.

اکوادور دارای ۱۶۰۰۰۰ هکتار مزارع موز است که در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۳.۵ میلیارد دلار فروش در سراسر جهان داشته است. این کشور آمریکای جنوبی بیش از ۲۶۰ صادرکننده موز دارد. همچنین، صنعت موز ۵۰۰۰۰ شغل مستقیم و ۲۵۰۰۰۰ شغل غیرمستقیم در اکوادور ایجاد می‌کند.

تولیدکنندگان موز که هفته گذشته در گوایاکیل تظاهرات کردند و از دولت خواستند که با خرید میوه آنها برای برنامه‌های غذایی به آنها کمک کند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: دیلی صاباح ترکیه

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *