اهم اخبار

ضرورت شناسنامه دار شدن مزارع زعفران/ تولید طلای سرخ افزایش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو شورای ملی زعفران گفت: تازمانیکه مزارع زعفران شناسنامه دار نشوند، آمار دقیقی از سطح زیر کشت نمی‌توان اعلام کرد.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به آنکه اواسط آبان به پیک برداشت زعفران می‌رسیم، از این رو قیمت مشخصی نمی‌توان برای آن اعلام کرد چرا که عوامل متعددی نظیر بارندگی و شرایط اقلیمی در بازار موثر است.

وی با اشاره به اینکه گمرک به عنوان متولی امر باید آمار صادرات زعفران را اعلام کند، افزود: با توجه به شرایط فعلی تولید انتظار می‌رود که صادرات این محصول رونق بگیرد.

حسینی از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید زعفران خبر داد و گفت: از هزاران سال پیش، ساختار تولید زعفران به گونه‌ای است که همه ساله تعدادی از پیازچه‌های زعفران افزایش می‌یابد و تنها در صورت بروز سیل و بارندگی احتمال کاهش تولید وجود دارد.

این مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت زعفران بیان کرد: بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سطح زیر کشت زعفران در استان‌های خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی ۱۲۰ هزار هکتار است، هر چند ما معتقدیم تا زمانیکه مزارع زعفران شناسنامه دار نشوند و اطلاع دقیقی از عمر مزارع، تعداد مزارع جوان و بهره برداران نداشته باشیم، نمی‌توان آمار دقیقی را اعلام کرد.

حسینی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه برداشت زعفران به میزان انبوه نرسیده است، نمی‌توان حداقل و حداکثری برای قیمت تعیین کرد و به عبارت دیگر نرخ واقعی محصول در ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *