اهم اخبار

ضعف مدیریتی عامل دفن محصول پیاز کشاورزان زیر خاک است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عبدالناصر همتی در برنامه تلویزیونی گفت: این که کشاورزان پیازها را به دلیل قیمت پایین زیرخاک می کنند و یا ایام عید قیمت میوه ۴ برابر شود ضعف مدیریتی و بی تدبیری است و ربطی به تحریم ها ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در برنامه تلویزیونی در پاسخ به سئوال مجری که چه برنامه ای برای جلوگیری از دفن کردن محصولات کشاورزی مانند پیاز  زیرخاک دارید، گفت: اینکه کشاورزان محصول خود را زیرخاک کنند و یا در ایام عید قیمت میوه ۴  برابر شود نمونه ای از بی تدبیری و مدیریت نادرست است  و  ربطی به تحریم ها ندارد.

وی افزود: بخش کشاورزی ظرفیت های بسیاری زیادی دارد و اگرچه تولیدات خوبی هم وجود داشته اما می توان این تولیدات را بیشتر کرد.

همتی گفت: میزان واردات نهاده ها با اتکا به تولید محصولات اساسی تا ۲٫۵ میلیارددلار می توان کاهش داد.

رئیس سابق بانک مرکزی افزود: با توجه به پر ریسک بودن تولیدات کشاورزی باید به بیمه محصولات کشاورزی توجه ویژه تری کرد.

* ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود

کاندید رئیس جمهوری ۱۴۰۰ در بخش دیگری از صحبت های خود از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات انتقاد کرد و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث دو نرخی می شود و این خود عامل فساد است، در سالهای گذشته اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده که این کالاها افزایش قیمتی بیش از میانگین تورم داشته باشد.

همتی به نمونه مرغ اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ در بازار کیلویی ۴۰ هزار تومان است که معادل ۱٫۶ دلار یعنی همان نرخ بازارهای جهانی است پس فلسفه دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این محصول یا نهاده های دامی که برای خوراک استفاده می شود چیست؟

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *