اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی: طرح آزمایشی عرضه‌ی مرغ سایزبندی در بازار آغاز شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از آغاز طرح آزمایشی عرضه ی مرغ سایزبندی در بازار خبر داد و گفت:با اجرای این طرح در تلاش هستیم تا یکسال دیگر وزن مرغ برای مصارف خانگی را تا زیر دو کیلوگرم برسانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی یوسف خانی با اشاره به اینکه طرح آزمایشی توزیع مرغ سایزبندی شده در بازار از ابتدای آذرماه جاری آغاز شده است اظهار کرد: در این طرح مرغ‌های تا ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم بصورت دانه ای برای مصارف خانگی و بالای ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم برای مصارف صنعتی و عمده و بصورت ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرمی بسته بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بیشتر نقاط جهان مرغ تا ۱۵۰۰ گرم برای مصارف خانگی است افزود: با اجرای این طرح در تلاش هستیم تا یکسال دیگر وزن مرغ برای مصارف خانگی را تا زیر دو کیلوگرم برسانیم.

یوسف خانی درباره ی دلیل اجرای آزمایشی این طرح گفت: اگر طرح سایزبندی مرغ اجباری باشد در تولید جوجه ی یکروزه با مشکل مواجه می شویم که این مساله باعث کاهش مقدار تناژ تولید و افزایش قیمت در بازار خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی افزود: با توجه به اینکه بازارهای خارجی خواهان مرغ سایزبندی شده هستند اجرای این طرح به نفع صادرات خواهد بود.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *