اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی: طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در ۳۸ کشتارگاه کلید خورد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان دامپزشکی کشور از آغاز طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در ۱۴ استان کشور به طور همزمان خبرداد و گفت: در این طرح ۳۸ کشتارگاه مجهز به خط دو تولید کیفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ علیرضا رفیعی پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران کشوری از کشتارگاهی در ورامین به صورت ویدئو کنفرانس طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ را همزمان در ۱۴ استان کشور کلید زد و افزود: در مجموع ۲۲۰ کشتارگاه صنعتی طیور در کشور با ظرفیت ۵۲۰ هزار قطعه در ساعت فعالند که ۵۷ کشتارگاه به خط دو تولید اتوماتیک تخلیه امحا و احشا مجهز هستند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: از این تعداد ۳۸ کشتارگاه با ظرفیت ۱۴۶ هزار قطعه در ساعت در ۱۴ استان کشور وارد مدار تولید رتبه های +A و A شدند.

به گفته وی، از این تعداد کشتارگاه ۳۳ واحد دارای رتبه A و پنج واحد دارای رتبه +A هستند.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: این طرح از امروز در استان‌های اردبیل، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، زنجان، فارس، گلستان، مازندران، مرکزی، گیلان، قم، لرستان و سمنان اجرایی می‌شود.

وی گفت: ۳۰ درصد ظرفیت تولید گوشت مرغ کشور با رتبه های A و  +A تولید کیفی می‌شود که‌ تولیدات این کشتارگاه ها به مقاصد صادراتی آسیا و اوراسیا خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ به منظور حمایت از تولید کشور است که به ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان و تولید کیفی و رعایت حقوق شهروندی منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح همکاری تشکل‌های صنفی، کشتارگاه‌های صنعتی طیور و بسته‌بندی فراورده های خام‌ دامی را به همراه داشته است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *