اهم اخبار

ظرفیت افزایش تولید ۱۰ میلیون تنی محصولات صیفی برای تحقق جهش تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با شناسایی پتانسیل‌های موجود کشور امکان افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید محصولات جالیزی و سبزی و صیفی طی یک برنامه ۳ ساله وجود دارد.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری،  با اشاره به نام گذاری سال جدید به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۳۰ میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی در کشور تولید شده که از این میزان ۲۵ میلیون تن در سطح مزارع باز و ۵ میلیون تن در سطح گلخانه‌های کشور انجام شده است که علاوه بر تأمین بازار داخلی در سال قبل، صادرات محصولات سبزی و صیفی و همچنین تولیدات جالیزی به رقم تقریبی ۱ میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار افزایش داشته که قابل توجه است.

وی ادامه داد: با شناسایی پتانسیل‌های موجود کشور امکان افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید محصولات جالیزی و سبزی و صیفی طی یک برنامه ۳ ساله وجود دارد.

اصغری افزود: با استفاده از روش‌های نوین و مدرن تولید همچون ابیاری تیپ، کشت نشایی و مالچ (ایجادروکش پلاستیکی برای جلوگیری از تبخیر آب) این میزان افزایش تولید بدون افزایش مصرف آب عملی است. افزایش تولید در این سطح قطعاً به اهداف پایدار صادراتی معطوف بوده و بنابراین لازم است اهرم‌ها و مکانیزم‌های لازم در این خصوص نیز اماده کمک به بخش تولید باشد.

به گفته این مقام مسؤول در حال حاضر تولید و عرضه محصولات سبزی و صیفی در کشور روال عادی و طبیعی خود را سپری می‌کند و با فعالیت تمام وقت و بیشتر میادین اصلی عرضه محصولات کشاورزی و سبزی و صیفی شاهد عرضه و تعادل بیشتر در این حوزه هستیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *