اهم اخبار

ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارشناس صنعت طیور گفت: پتانسیل تولید مرغ در کشور بیش از ۳ میلیون تن است که با احتساب سرانه مصرف ۳۲ کیلوگرم، این میزان تولید مازاد بر نیاز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب اسداله نژاد گفت: با احتساب سرانه ۳۲ کیلوگرم به ازای هر نفر، جوجه ریزی ماهانه ۱۳۵ میلیون تا ۱۴۰ میلیون قطعه، نیاز بازار را به طور کامل تامین می‌کند.

به گفته او، با احتساب جوجه ریزی ماهانه ۱۳۵ میلیون تا ۱۴۰ میلیون قطعه، ماهانه ۲۳۰ هزارتن گوشت مرغ تولید می‌شود که براین اساس کمبودی در عرضه نداریم.

اسداله نژاد ادامه داد: بنابر آمار پتانسیل و ظرفیت کنونی تولید مرغ در کشور بیش از ۳ میلیون تن است که با احتساب سرانه مصرف، این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

مدیرعامل اسبق اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان صادرات مرغ وجود ندارد، افزود: با توجه به آنکه صادرات بر مبنای تنظیم بازار داخل انجام می‌شود، از این رو با اتخاذ سیاست‌های یک شبه، صادرات متوقف و مجدد از سرگرفته می‌شود، درحالی که تجار تعهد دادند و این موضوع موجب شده تا تجار نتوانند قرارداد بلندمدت انعقاد کنند؛ بنابراین پرداختن به موضوع صادرات بیهوده است.

او گفت: قیمت کنونی مرغ با بازار‌های جهانی همخوانی ندارد چراکه قیمت جهانی هرکیلو مرغ ۱.۸ دلار است که با احتساب ارز نیما کمتر از ۶۰ هزار تومان است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *