اهم اخبار

عرضه برنج خارجی در صورت نیاز بازار تداوم می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورت نیاز، عرضه برنج خارجی از سوی شرکت بازرگانی دولتی برای مدیریت بازار ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد در نشست مشترک با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع تنظیم بازار کالاهای اساسی، افزود: در این نشست گزارشی از نحوه تأمین و تنظیم بازار کالاهای اساسی به نمایندگان ارائه و دغدغه نمایندگان در خصوص بازار کالاهای اساسی شنیده شد.

تاثیر اعتماد به تشکل‌ها و کاهش قیمت مرغ 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام تلاش وزارتخانه متبوع مدیریت بازار با کمک انجمن‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی است، اظهارداشت: جلسه‌ ای هم با تشکل‌های بخش کشاورزی در همین راستا برگزار شد که این جلسات را استمرار خواهیم داد؛ اعتقاد داریم ظرفیت و قدرت تشکل‌ها باید در تنظیم بازار به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: طی یک هفته گذشته، اثر اعتماد به تشکل‌های بخش کشاورزی به ویژه در بحث تعدیل قیمت مرغ را می‌توان ملاحظه کرد.

ساداتی نژاد گفت: در بحث برنج نیز که یکی دیگر از کالاهای اساسی مهم برای مردم است و یکی از اصلی ترین دغدغه‌های امروز نمایندگان نیز بود، در صورت نیاز همچنان عرضه برنج خارجی از سوی شرکت بازرگانی دولتی را استمرار خواهیم داد تا قیمت برنج در بازار کنترل شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: البته به دلیل خشکسالی‌ها در تولید برنج ایرانی ۱۸ درصد کاهش تولید را شاهد خواهیم بود. قیمت برنج به دلیل وضعیت عرضه و تقاضا افزایش داشته است، اما قیمت برنج خارجی را در بازار کنترل خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، به تازگی دولت برای حمایت از مصرف کنندگان و تعدیل قیمت برنج در بازار به دلیل ممنوعیت فصلی واردات، به عرضه ۱۰۰ هزار تن برنج از ذخیره احتیاطی شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *