اهم اخبار

عرضه و تقاضای شکر با یکدیگر همخوانی دارد/ قیمت هر کیلو شکر ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: با توجه به عرضه شکر داخل، بازار از تعادل نسبی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین بهمنی دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر از آرامش بازار شکر خبر داد و گفت: با توجه به عرضه شکر تولید داخل، بازار از تعادل نسبی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه شکر به اندازه کافی در بازار موجود است، افزود: با توجه به فصل برداشت چغندر داخل و تولید شکر بازار داخل، عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی دارد.

بهمنی قیمت کنونی هر کیلو شکر درب کارخانه را ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو شکر با نرخ ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان باید در خرده فروشی ها عرضه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا پایان سال نیازی به واردات شکر نداریم، بیان کرد: با توجه به عرضه چغندرقند تا پایان دی و نیشکر تا پایان سال نیاز است که واردات شکر در سال جدید انجام شود، چرا که در زمان برداشت مشکلی در تامین نیاز بازار داخل نداریم.

او قیمت هر تن شکر در بنادر را ۵۰۰ تا ۵۲۰ دلار اعلام کرد و افزود: با احتساب هزینه های ترخیص، قیمت هر کیلو شکر درب کارخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می شود.

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: با توجه به افزایش جهانی قیمت شکر، پیش بینی می شود که شکر وارداتی در سال جدید با جهش سنگین رو به رو شود.

او مصرف سالیانه شکر را ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن شکر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که انجمن قند و شکر مصرف سالیانه شکر را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام می کند.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار شکر گفت: با توجه به پیک مصرف شکر در فصل تابستان و ازدیاد تقاضا برای خرید، بدیهی است که قیمت افزایش یابد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *