اهم اخبار

عرضه پرحجم گوجه فرنگی در بازار تا چند روز آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش بارگیری کامیون‌های میوه با فروکش بارش‌ها و عرضه گسترده گوجه فرنگی ‌‌تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از فارس، در چند روز گذشته قیمت گوجه فرنگی در بازار افزایش یافت، مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی‌، علت رشد قیمت‌ها را بارندگی‌های اخیر اعلام کرد و گفت که بارش‌ها تردد کامیون‌ها را کم و عرضه را به هم ریخته است.

وی با اشاره به عرضه سنگین گوجه فرنگی در روزهای آتی‌، از برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و متعادل‌سازی قیمت‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در چند روز آینده حجم زیادی محصول کشاورزی به مصرف‌کنندگان عرضه شود.

اصغری بیان کرد: با وجود اینکه در فصل تابستان محصول زیاد تولی دشده است اما به دلیل اینکه امکان انبارداری گوجه فرنگی به غیر از مقادیر اندکی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد، عرضه در فصل سرد سال کم می‌شود.

اصغری از برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و کاهش قیمت گوجه فرنگی خبر داد و گفت:‌ کشت ۴۸۰۰ هکتار گوجه فرنگی در شهرهای جنوبی برای پوشش کاهش عرضه در فصول سرد سال اجرا می‌شود و امیدواریم امسال ۲۱۵ هزار تن محصول عرضه شود که بر اساس برآوردها تنها در آذر ماه ۱۳۵ هزار تن به بازار عرضه خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *