اهم اخبار

عضو اتحادیه دامداران ایران: کاهش ۲۰ درصدی تولید بدلیل کیفیت نامناسب نهاده‌ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو اتحادیه دامداران ایران گفت: دامداران هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته و این افزایش قیمت از طرف کارخانجات و فروشندگان است.

 فرهاد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص افزایش قیمت شیر و لبنیات گفت: تاکنون دامداران هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته و این افزایش قیمت از طرف کارخانجات و فروشندگان است.

وی ادامه داد: تصمیم به افزایش قیمت شیر توسط دامداران وجود دارد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. این درحالی است که درسال گذشته قیمت هر کیلو شیر ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و به دلیل مشکلات در رابطه با کرونا با کاهش ۲۰۰ تومانی به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. بنابراین نیاز است که در هر کیلو شیر حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم و به این ترتیب باید قیمت شیر از کیلویی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

عضو اتحادیه دامداران ایران عمده مشکل تولید را مسائل مربوط به نهاده اعلام کرد و گفت: وضعیت تولید به دلیل کاهش کیفیت نهاده با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و حداقل با کاهش ۲۰ درصدی تولید مواجه هستیم. به طوری که یا نهاده در بازارگاهی عرضه نمی‌شود و یا دامدار توان خرید آن را ندارند، درحالی که کیفیت آن نیز مورد قبول نبوده است و سویایی که باید نزدیک به ۴۰ درصد پروتئین داشته باشد، کمتر از ۲۰ درصد دارای پروتئین است این مسائل موجب می‌شود که کیفیت و چربی شیر کاهش یابد.

وی تاکید کرد: سهمیه نهاده دامداران از طریق بازارگاه به دامداران ارائه می‌شود و علاوه بر اینکه این سهمیه کافی و تامین کننده نیاز دامداران نیست، بیش از ۶۰ درصد آن از طریق بازار آزاد تهیه می‌کنند و در زمان کوتاهی که بازارگاه برای تامین منابع مالی اختصاص می‌دهد، اگر دامدار بودجه را تامین نکند نهاده به شخص دیگری محول می‌گردد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *