اهم اخبار

عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی ایران: در کمتر از ۲۰ سال ظرفیت صادراتی محصولات غذایی کشور از چهارصد میلیون دلار به چندین میلیار دلار رسیده است+ ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”،مهندس محمدرضا شافعی نیا”دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی ایران” در حاشیه پانزدهمین همایش ملی صادرات گفت: صادرات صنعت غذای کشور باید رشد و توسعه بیشتری می داشت چرا که ظرفیت محصولات صنایع غذایی و کشاورززی ایران بسیار بالاست. ولی به دلیل عدم برنامه ریزی منسجم باعث عقب ماندگی صادرات محصولات شده است در کل این عقب ماندگی به دلیل موانعی است که باید رفع شود .

مدیرکل اسبق صادرات وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:با نگاه اجمالی به صادرات صنعت غذا در بیست سال گذشته مشاهده می شود که ارزش صادراتی ما کمتر از پانصد میلیون دلار و حدود سیصد یا چهارصد میلیون دلار بود ولی اکنون ظرفیت صادراتی ما به چندین میلیار دلار رسیده است. لذا این ظرفیت است که باعث می شود با برگزاری نشست ها با فعالان اقتصادی چالش های موجود را رفع کرد تا صادرات بیش از پیش توسعه یابد.

دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با اشاره به انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: نقش اتاق در توسعه صادرات بعنوان پارلمان بخش خصوصی نقش اساسی دارد چون کلا تولید محصولات غذایی توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و صادرات نیز باید توسط بخش خصوصی با کمک اتاق صورت بپذیرد.

شافعی نیا در پایان بیان کرد: با توجه اهتمام تولیدکنندگان، انجمن صنایع غذایی ایران وظیفه خود می داند از تولیدکنندگان و تولیدات صادرات محور حمایت بیشتری کند.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *