اهم اخبار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:سازمان غذا و دارو متولی اعلام اسامی کالاهای آسیب‌رسان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: متولی اصلی انتشار اسامی کالاهای آسیب رسان سازمان غذا و دارو است، موازی کاری درحوزه بهداشت و مواد غذایی مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

 

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از خانه ملت، رسول خضری ضمن تاکید بر اینکه براساس سیاست های کلی نظام سلامت، قانون اساسی و اسناد بالا دستی سازمان غذا ودارو متولی انتشار اسامی کالاهای آسیب رسان است، گفت: در حال حاضر درخصوص لیست انتشار اسامی کالاهای آسیب رسان اختلاف نظرهایی میان سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد وجود دارد، حتی سازمان ملی استاندارد با سازمان دامپزشکی کشور هم درخصوص برخی موارد اختلاف نظر دارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت یک وزارتخانه کیفی است، افزود:  باید درخصوص کیفیت ، امنیت و سلامت  مواد غذایی سازمان غذا و دارو طبق  اسناد بالادستی، قوانین برنامه و سیاست های کلی ابلاغی مقررات و اختیارات خود به این موضوع توجه اساسی شود، بنابراین وزارت بهداشت به عنوان ناظر باید گزارش دهد و وزارت دادگستری و قوه قضاییه هم با متخلفان در حوزه غذایی برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذاو دارو متولی اصلی انتشار و اعلام اسامی کالاهای آسیب رسان است، تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود دراین حوزه موازی کاری میان دستگاه ها است، به عنوان مثال در خصوص استاندارد بودن آب آشامیدنی طبق مقررات وظیفه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است که به این موضوع ورود کند؛ اما سازمان ملی استاندارد هم دراین زمینه اظهارنظر می کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه درمجلس گذشته بحث ارتقاء سطح استاندارد کشور مورد بررسی قرار گرفت، گفت: شورای نگهبان به دلیل وجود بارمالی طبق اصل ۷۵ قانون اساسی این طرح را رد کرد و به رغم رفع برخی ایرادات کلیات و مواد طرح مورد رد نمایندگان هم قرار گرفت، بنابراین دولت باید لایحه ای را دراین خصوص به مجلس ارایه کند.

خضری با تاکید براینکه متولی واحد و وحدت رویه در رویکردها نسبت به استاندارد باید به وجود آید، افزود: موازی کاری ها باعث شده هر سازمان برای خود اظهار نظر مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال درخصوص نوشابه با توجه به شیوع بالای دیابت در کشور گفته شده که میزان قندی کمتر از ۹ داشته باشد؛ اما سازمان ملی استاندارد نظری خلاف سازمان غذا و دارو دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ذائقه غذایی باید در کشور اصلاح شود، گفت: درحال حاضر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به فشار خون هستند، بنابراین همین موضوع تا کنون باعث سکته های مغزی و پارگی عروق چشمی بسیاری از انسان ها شده که برای جلوگیری ازاین مشکلات باید در مصرف موادی چون شکر، برنج و قند اصلاحات انجام گیرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *