اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی:اگر کشاورزان را جدی بگیریم، در محصولات استراتژیک به خودکفایی می‌رسیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودکفایی در محصول گندم گفت: اگر کشاورزان را جدی بگیریم، می‌توانیم در محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم.

سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: نباید منکر زحمت‌های دولت و برنامه‌ریزی‌هایش شد. زمانی که آقای حجتی آمد، قیمت خرید تضمیمی گندم را پیشاپیش اعلام کرد؛ قبلا نزدیک برداشت محصول، قیمت تضمینی را اعلام می‌کردیم ولی در این دولت قبل از این‌که کشت آغاز شود، ‌قیمت‌ها را اعلام کردند. این مساله، اعتمادی را ایجاد کرد و کشاورزان هم به وزارت جهاد اعتماد کردند.

او افزود: با این حال شرایطی که بتواند کشاورز را به عنوان محور تولید ببیند و تمام مشکلاتش حل شود، ‌کمتر مورد توجه بوده است. بیمه محصولات کشاورزی، زیان حوادث طبیعی و تسهیلات کمرشکن یا تامین نهاده‌ها از مواردی هستند که کشاورزان با آن درگیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما انتظار داریم همان‌طور که در مورد خرید تضمینی گندم برنامه‌ریزی کردند،‌ و کشاورزان به وزارت جهاد اعتماد کردند در آینده هم بقیه مسائل کشاورزان را حل کنند؛ نهاده‌ها تامین شود و تسهیلات مناسب در اختیارشان گذاشته شود و کشاورزان بتوانند این تسهیلات را در موقع برداشت محصول تسویه کنند. آن موقع می‌توانیم ببینیم که نه تنها در محصول گندم می‌توانیم خودکفا و صادرکننده باشیم،‌ در سایر محصولات استاتژیک هم می‌توانیم به خوبی پیش برویم.

نوری تصریح کرد: ما باید کشاورز را جدی بگیریم، ریسک‌هایش را کاهش دهیم و کشاورز و محصولش را بیمه کنیم. اگر این زیرساخت‌ها تعریف شود و به کشاورزان آموزش داده شود می‌توانیم روز به روز به سمت خودکفایی پیش برویم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *