اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی: باید فرهنگ صرفه‌جویی را بین مردم و کشاورزان جا بیندازیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بحران آب گفت: باید فرهنگ صرفه‌جویی را بین مردم و کشاورزان جا بیندازیم و اهمیت آب را در حیات جامعه برای آنها تشریح کنیم.[/heading]

 

سید راضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا،عنوان کرد:‌ یکی از راه‌هایی که می‌توانیم آب را مدیریت کنیم، قانونمند کردن بهره‌برداری است. طبق گفته کارشناسان از ۱۳۰ هزار حلقه چاه، نزدیک به ۴۰ هزار حلقه بدون مجوز اقدام به بهره‌برداری از آب می‌کنند. که این مساله باعث می‌شود سال به سال بر خشکی آب‌های زیرزمینی افزوده شود.

او ادامه داد: برای سامان دادن به این مساله می‌توانیم چاه‌های بدون مجوز را شناسایی و آنها مجوز دار کنیم تا نظارت خوبی بر مصرف آب آنها داشته باشیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد:‌ از جمله راه‌های دیگر برای افزایش بهره‌وری آب‌های سطحی و غیرسطحی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و استفاده از بذرهایی است که نسبت به کم‌آبی مقاوم هستند تا بتوانند با حداقل آب رشد کنند.

نوری تاکید کرد: مساله دیگر این است که فرهنگ صرفه‌جویی را بین مردم و کشاورزان جا بیندازیم و اهمیت آب را در حیات جامعه برای آنها تشریح کنیم.

این نماینده مجلس درباره هزینه‌ها و اختصاص اعتبار برای چنین طرح‌هایی نیز گفت:‌هزینه این کارها هرقدر هم که باشد، ارزش این را دارد که بتوانیم آب را مدیریت کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *