اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی: می‌توانیم تولید محصولات کشاورزی را جهشی افزایش دهیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی ظرفیت گسترش و اشتغالزایی بالایی دارد و با همین وضعیت و امکانات موجود می‌توانیم تولید محصولات کشاورزی را به صورت جهشی افزایش دهیم. البته برای تحقق آن نظارت و سیاست‌گذاری نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی؛ پرویز اوسطی در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگارن اظهار کرد: بخش کشاورزی کشور یکی از بخش‌های مهم اقتصادی است و در این شرایطی که تحریم‌ها و دیگر مسائل هم وجود دارد و با توجه به مسائل اقتصادی، این بستر در بخش کشاورزی فراهم است که ما در ارتباط با شعار سال بتوانیم اقداماتی اساسی انجام دهیم.

نماینده مردم شریف قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف بسیاری از دیدگاه‌های موجود، معتقدم که بخش کشاورزی ظرفیت گسترش و اشتغالزایی بالایی دارد و با همین وضعیت و امکانات موجود می‌توانیم تولید محصولات کشاورزی را به صورت جهشی افزایش دهیم. البته برای تحقق آن نظارت و سیاست‌گذاری نیاز است که وظیفه کمیسیون کشاورزی است که بتواند در این راستا تلاش کند.

اوسطی ادامه داد: در واقع وظیفه ما در کمیسیون کشاورزی مجلس این است که همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و روی زمین مانده بخش کشاورزی را شناسایی کنیم و با راهکارهای فوری یا طرح‌های مردمی سریع الجواب کار را شروع کنیم تا به این ترتیب جهش تولید و اتفاقاتی که انتظار داریم، رقم بخورد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها این است که ما در بحث علمی کردن کشاورزی به عنوان یک حلقه مفقوده ورود کنیم. چرا که الان فاصله کشاورزان متوسط و ضعیف با کشاورزان خبره و پیشروی کشور بسیار زیاد است که متاثر از بحث علمی شدن کشاورزی است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: علمی شدن کشاورزی در حقیقت همان کشاورزی دانش بنیان و به معنای بردن علم و تکنولوژی در عرصه‌ها و مزارع کشاورزی است که به هر جهت مشمولیت عموم را در کل کشاورزی کشور ندارد و فقط بخش کوچکی از کشاورزی ما از امکانات کشاورزی به طور علمی استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان تحول بخش کشاورزی در کشور اظهار داشت: باید به بخش کشاورزی توجه کافی و لازم داشته باشیم و از ظرفیت و فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم به آن جایگاه واقعی در این بخش دست یابیم.

وی با قدردانی از عملکرد بانک کشاورزی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته حوزه کشاورزی در حوزه انتخابیه خود نیز بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه انتخابیه بنده شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان از سمت بانک کشاورزی از سال ۹۸ تاشش ماه نخست سال ۹۹ بیش از ۳۰۰ تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بیش از ۱۵۰۰ تسهیلات قرض الحسنه ازدواجی، بیش از ۵۰۰ تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و ماشین آلات کشاورزی، بیش از ۶۰۰ تسهیلات حوادث غیرمترقبیه شامل سیل، زلزله و… پرداخت شده است و همچنین از طریق طرح‌های این بانک همانند پرواربندی گوساله، سردخانه و … از سال ۹۸ تا شش ماه نخست سال ۹۹ زمینه اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر در این حوزه انتخابیه ایجاد شده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: در حوزه بخشودگی جرایم بانکی نیز توسط بانک کشاورزی در حوزه انتخابیه بنده از سال ۹۸ تا شش ماه نخست سال ۹۹ بند (ل) تبصره ۱۶ بخشودگی جرائم زیر یک میلیارد ریال بیش از ۲۴۰ پرونده، بند (خ) ماده ۳۳ برنامه پنج ساله ششم توسعه بیش از ۱۵۰۰ پرونده و بخشودگی جرائم وجه التزام بیش از ۳۳۰۰ پرونده صورت گرفته است.

وی بیان کرد: انتظار می رود بانک کشاورزی با تداوم رویه موجود در خدمتگزاری به کشاورزان استان در راستای امهال و تقسیط تسهیلات تولیدکنندگان نیازمند و تامین تسهیلات طرح های آماده اجرا مساعدت بیشتری را مبذول کنند.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *