اهم اخبار

عملیات اجرایی بزرگترین شهرک گلخانه غرب کشور در ملایر آغاز شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عملیات اجرایی بزرگترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور روز چهارشنبه با حضور معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان در روستای گنبد ملایر آغاز شد.

استاندار همدان در این آیین با اشاره به رشد شتابان حوزه کشاورزی این استان افزود: در سند راهبردی استان تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۱۰ هکتار کشت گلخانه‌ای به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود.

سید سعید شاهرخی گفت: در حال حاضر سطح کشت‌های گلخانه‌ای استان همدان ۱۰۷ هکتار است که با اجرای ۲۱۰ هکتار تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می شود.

وی ملایر را در اجرای کشت گلخانه‌ای در سطح استان پیشتاز دانست و افزود: با توجه به محدودیت منابع آب، برای افزایش راندمان تولید و صرفه جویی در مصرف آب باید به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای روی بیاوریم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: در سند توسعه راهبردی شهرستان باید هر سال ۹ هکتار به سطح کشت‌های گلخانه‌ای این شهرستان اضافه شود.

قدرت الله ولدی افزود: با اجرای شهرک گلخانه ۶۸ هکتاری روستای گنبد ملایر به اندازه ۹ سال آینده این شهرستان کشت گلخانه‌ای ایجاد خواهد شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این شهرک را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: با اجرای این طرح بزرگ کشاورزی برای ۴۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

ولدی گفت: شهرک گلخانه ای روستای گنبد سالانه ۱۵ هزار تن تولید دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز اظهار داشت: سال ۵۷ کل محصولات تولیدی کشاورزی این استان یک میلیون تن بود که هم اکنون به ۴.۹ میلیون تن رسیده است.

منصور رضوانی جلال با بیان اینکه امروز در بسیاری از محصولات کشاورزی که وارد کننده بودیم، ظرفیت صادرات داریم افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای مکانیزه کردن تولید هزینه شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: در حال حاضر ۵۴۴ هکتار مجتمع‌های گلخانه‌ای در سطح استان شناسایی شده که ۳۶۰ هکتار قابلیت واگذاری دارند.

رضوانی جلال گفت: در سند راهبردی توسعه استان ۲۱۰ هکتار گلخانه به ۱۰۷ هکتار گلخانه‌های استان تا سال ۱۴۰۰ اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۶۶ طرح کشاورزی با ۵۱ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود که برای ۴۱۱ نفر اشتغال ایجاد می کند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *