اهم اخبار

فائو از کشورها برای سرمایه گذاری در مدیریت آب دعوت کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده موقت فائو در ایران طی پیامی در کنفرانس روز جهانی غذا اظهار کرد: دولت ها باید سیاست های دانش بنیان طراحی کرده و در مدیریت آب سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، یوباک دهوج جی سی، نماینده موقت فائو در جمهوری اسلامی ایران طی پیامی در کنفرانس روز جهانی غذا اظهار کرد: دولت‌ها باید سیاست‌های دانش بنیان طراحی کرده، نوآوری را تشویق کنند و در مدیریت آب سرمایه گذاری کنند.

این رویداد در تاریخ ۲۴ مهر از سوی سازمان غذا و داروی ایران به مناسبت روز جهانی غذا با موضوع «آب زندگی است، آب غذاست. هیچکس جا نماند» برگزار شد.

جی سی در این پیام که توسط سرپرست موقت وی خوانده شد، بر ارتباط عمیق بین آب و غذا تاکید کرد و بیان کرد: با وجود پوشیده شدن ۷۱ درصد از سطح زمین توسط آب، تنها ۲.۵ درصد از این آب شیرین برای کشاورزی مناسب است.

وی همچنین عنوان کرد که منابع آب جهانی به دلیل عواملی مانند رشد جمعیت، شهرنشینی، توسعه اقتصادی و تهدید احتمالی تغییرات اقلیمی تحت فشار قابل توجهی قرار دارند.

جی سی با تاکید بر یک روند نگران کننده، خاطرنشان کرد: در چند دهه گذشته منابع آب شیرین به ازای هر نفر ۲۰ درصد کاهش یافته است. از برداشت‌های جهانی آب شیرین، ۷۲ درصد به کشاورزی نسبت داده می‌شود که به ارتباط مهم بین آب و غذا اشاره دارد.

نماینده موقت فائو در ایران اظهار کرد: دولت‌ها باید سیاست‌های دانش بنیان طراحی کرده، نوآوری را تشویق کنند و در مدیریت آب سرمایه گذاری کنند.

نماینده موقت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در ایران گفت که فائو متعهد به کمک به دولت‌ها و ذی نفعان در مدیریت پایدار آب‌های زیرزمینی از طریق ابزارها و فناوری‌های مختلف است.

جی سی همچنین از تلاش‌های ایران برای رسیدگی به امنیت غذایی و تغذیه به‌ویژه سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی قدردانی کرد و افزود: سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی ایران گامی مهم و همسو با اهداف توسعه پایدار است.

در پایان، نماینده موقت فائو در جمهوری اسلامی ایران بر مدیریت خردمندانه منابع گران بهای آب برای محافظت از سیستم‌های غذایی، کره زمین و رفاه همگان تاکید کرد. او همچنین خواستار همکاری جهانی برای تضمین آینده‌ای پایدارتر شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *