اهم اخبار

فروش مرغ بالاتر از ٣١ هزار تومان، گران‌فروشی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ (٣١هزارتومان) منطقی است، گفت: فروش مرغ با قیمت های بالاتر از این رقم گران‌فروشی و اجحاف به مصرف کننده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور در واکنش به افزایش قیمت مرغ در بازار به ۴۰ هزار تومان در حالی که دولت نرخ مصوب این کالا را ۳۱ هزار تومان تعیین و اعلام کرده است، اظهار داشت: تأمین مرغ در کشور تقریبا شرایط مطلوبی دارد و به طور نسبی مرغ مورد نیاز در حال تأمین است و بخشی هم از طریق واردات و یا ذخائر تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم تأمین کامل جوجه یک روزه گوشتی، تولید مرغ نیز به طور کافی و کامل انجام نمی شود، تصریح کرد: با وجود اینکه قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی از ۴۲۰۰ تومان به ۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده اما همچنان قیمت آن در بازار تقریباً دو برابر نرخ مصوب و حدود ۱۱ هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تأکید کرد: اشکالی که در این زمینه وجود دارد، بحث نظارت است که باعث شده قیمت مرغ در مراکز خرده فروشی افزایش پیدا کند. تا زمان تحویل مرغ به کشتارگاه، نظارت های سخت بر این فرآیند صورت می گیرد اما متأسفانه بعد از این مرحله، بازار رها شده و نظارت کافی و دقیق وجود ندارد. به همین جهت عده ای نیز دست به سودجویی می زنند.

وی با بیان اینکه همین مسئله منجر به این شده که مرغ با نرخ مناسب به دست مردم نرسد، گفت: در این شرایط هم تولید کننده آزار می بیند و هم مردم مرغ را گران می خرند و هم دولت که ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کنترل قیمت این کالا اختصاص داده، در تحقق سیاست های خود ناکام می ماند.

این فعال بخش خصوصی با تأکید بر اینکه نرخ مصوب ۳۱ هزار تومان برای مرغ منطقی و کارشناسی شده است، تصریح کرد: فروش مرغ با قیمت های بیش از این رقم، گران فروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

تولید مرغ افزایش می یابد

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای ماه جاری ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه در داخل تولید می‌شود، افزود: هفت میلیون قطعه جوجه نیز از طریق واردات تخم مرغ نطفه دار تأمین می شود. بنابراین ۱۲۷ میلیون قطعه جوجه ریزی داریم که رقم خوبی است و منجر به این می شود که تولید مرغ در کشور افزایش پیدا کند وان شاءالله با ورود مرغ های آن به بازار هیچ گونه مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز کشور نخواهیم داشت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *