اهم اخبار

فهرست اسامی فروشندگان بدسابقه خارجی تدوین و منتشر می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کارگروه حقوقی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران از تدوین و انتشار فهرست اسامی فروشندگان بدسابقه خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور، سعید دخانیان با اعلام این مطلب اظهار کرد: بانک اطلاعاتی فروشندگان بدسابقه و فروشندگان خوشنام خارجی تهیه و در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد تا میزان خسارتی که فروشندگان بدسابقه به واردکنندگان تحمیل می‌کنند به حداقل برسد.

عضو کارگروه حقوقی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل شرایط ناشی از تحریم امکان انجام معاملات خارجی از طریق شیوه‌های پرداخت ایمن همچون اعتبارات اسنادی یا برات وجود ندارد بنابراین خرید‌های خارجی در قالب پرداخت‌های طرف سوم در قرارداد‌های فیمابین شرکت‌های واردکننده و فروشندگان خارجی انجام می‌شود.

وی افزود: استفاده از این شیوه برای خرید کالا موجب اختلافات مالی طرفین از لحاظ کیفیتی و وزنی شده است به همین علت و بنا بر درخواست اعضاء اتحادیه که دچار خسارت مالی جدی شده اند کارگروه حقوقی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تشکیل شده است.

دخانیان ادامه داد: در عرصه تجارت بین المللی برخی فروشندگان به دلیل بی اطلاعی تجار وغیرقابل استفاده بودن سیستم بانکی الزام آور تعهدات خود را انجام نمی‌دهند که موجب تحمیل خسارت به شرکت‌های واردکننده می‌شود. در این زمینه اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران با دریافت اطلاعات از اعضاء و اخذ مشاوره از متخصصین نسبت به جمع آوری اطلاعات فروشندگان خوشنام و متعهد و فروشندگان بدسابقه اقدام نموده و بانک اطلاعاتی مربوطه را ایجاد می‌کند.

دخانیان تصریح کرد: در زمینه تجارت داخلی نیز واردکنندگان معمولاً با ترخیص کاران، انبارداران و شرکت‌های باربری به لحاظ عدم اجرای مصوبات و رعایت نرخ‌های قانونی دچار مشکل می‌شوند که لازم است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: همچنین اتحادیه ساز و کار لازم را برای اهلیت سنجی پیمانکاران مختلف (ترخیص کاران، انبارداران و …) را فراهم نموده تا اعضاء بتوانند در قرارداد‌های خود ریسک کمتری را داشته باشند.

عضو کارگروه حقوقی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: این کارگروه تهیه نمونه قرارداد‌های حقوقی تعهدآور و ایجاد ارتباط با اتحادیه ها، اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های مشترک متناظر در کشور‌های فروشنده به عنوان مرکز اتکاء اعضا و طرف مشاوره و راهنمایی شرکت‌ها را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: از دیگر اقداماتی که در راستای حمایت حقوقی از اعضاء اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران صورت می‌گیرد این است که در جهت بالا بردن توان کارشناسی شرکت‌ها کلاس‌های آموزشی در خصوص مسائل بازرگانی بین الملل (تنظیم قرارداد‌ها، اینکوترمز و …) برگزار می‌شود.

دخانیان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان توسعه تجارت و شورا‌های حل اختلاف برای احقاق حقوق اعضاء و جلوگیری از فعالیت فروشندگان غیر متعهد و بدسابقه از دیگر اقداماتی است که از سوی کارگروه حقوقی اتحادیه به مرحله اجرایی در خواهد آمد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *