اهم اخبار

قائم مقام وزیر کشاورزی:فقط ۱۸ درصد از غرامت خسارت‌های کشاورزی پرداخت شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور مجلس، از تاخیر در پرداخت غرامت باغداران بیمه‌گذار ملکانی عذرخواهی کرد و گفت: از این بابت شرمنده باغداران بیمه‌گذار ملکانی هستیم و عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، خلیل آقایی در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای ملکان اظهار کرد: دولت به دلیل نبود نقدینگی و خالی بودن خزانه، از بابت غرامت بیمه محصولات کشاورزی تاکنون تنها ۱۸ درصد از پول را به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت کرده و منتظریم دولت سهم خود را بدهد تا ۱۰۰ درصد غرامت کشاورزان خسارت دیده را بپردازیم.

وی افزود: در این خصوص تاکنون صدها نامه نوشته شده و نمایندگان مجلس هم در این زمینه تذکر داده‌اند و وزیر هم مکاتباتی داشته است.

 آقایی از تاخیر ۱۰ ساله در عملیات اجرایی و بهره برداری از شهرک گلخانه ای ملکان انتقاد کرد و گفت: پروژه گلخانه ملکان در سال ۱۳۸۴ کلنگ زنی شده ولی بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز اجرا نشده و به مرحله بهره برداری نرسیده است.

 وی از دستور کتبی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اجرای عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای ملکان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه قرار است ظرف دو سال به بهره برداری کامل برسد ولی توصیه من به سرمایه گذار این است که این پروژه ظرف یکسال تکمیل شود و فاز به فاز به بهره برداری برسد تا تاخیر ۱۰ ساله جبران شود.

 معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان ملکان به عنوان یک منطقه کشاورزی و باغی یاد کرد و گفت: اجرای شهرک گلخانه ای در ملکان منشا خیر و برکات زیادی برای منطقه خواهد شد.

وی در ادامه استفاده بهینه از منابع و کشت صیفی جات و سبزیجات و اولویت واگذاری پروژه های بخش کشاورزی به بخش خصوصی را دو سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: سیاست اصولی وزارت جهاد این است که با توجه به محدودیت منابع دولت، پروژه هایی که اجرای آن توسط دولت امکانپذیر نیست به بخش خصوصی واگذار شود و از طرفی اولویت در اجرای پروژه ها با بخش خصوصی باشد.

آقایی با بیان اینکه ظرف دو سال گذشته پیشرفت بخش اقتصادی کشور مدیون بخش کشاورزی بوده است، از خودکفایی کشور در تولید گندم طی دو سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: گندم به مرحله خودکفایی و عدم نیاز به واردات رسیده و پیش بینی می شود امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شود

جهت عضویت در کانال پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز ) اینجا را کلیک یا لمس کنید .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *