اهم اخبار

قیمتی برای گندم تعیین خواهد شد که به نفع کشاورزان باشد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز با حضور اعضای شورای قیمت‌گذاری و با حمایت دولت، قیمت متعارفی برای گندم تعیین خواهد شد که به نفع کشاورزان باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، شاهپور علایی مقدم که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه در شهریور ۱۴۰۱ برای خرید تضمینی گندم قیمتی تعیین شد، افزود: در تعیین قیمت جدید گندم همه مولفه‌ها از جمله هزینه‌ها، دستمزدها، نهاده‌های کشاورزی، نرخ تورم، قیمت جهانی گندم، قیمت کشورهای همسایه، سود متعارف برای بخش کشاورزی و همچنین هزینه‌های تبعی از جمله حمل و نقل، تعرفه‌ها و عوارض در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز با حضور اعضای شورای قیمت‌گذاری و با حمایت دولت قیمت متعارفی تعیین خواهد شد که به نفع کشاورزان باشد.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: در کمیسیون های ذیل شورای قیمت گذاری جلسات مختلفی برگزار و نظرات کشاورزان و بنیاد ملی‌گندمکاران نیز پرسیده شد. قیمت‌های برآورده شده از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان گندم دیم تا ۱۷ هزار تومان است.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون بودجه و تامین مالی از طرف دولت و سازمان برنامه و بودجه و همچنین  با خرد جمعی قطعاً تصمیمی گرفته می‌شود که به نفع تولید باشد. زیرا اولویت اول وزارت جهادکشاورری تولید کننده‌ها و پایداری تولید است.

علایی مقدم در پایان گفت: پایداری تولید  مستلزم حمایت تمام قد دولت و بخش کشاورزی از کشاورزان و گندم کاران است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *