اهم اخبار

قیمت جهانی گندم رکورد زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قیمت گندم در روز دوشنبه پس از اینکه هند تصمیم گرفت صادرات این کالا را به دلیل موج گرما تولید را ممنوع کند، به رکورد جدیدی رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از راشاتودی؛ قیمت گندم در روز دوشنبه پس از اینکه هند تصمیم گرفت صادرات این کالا را به دلیل موج گرما تولید را ممنوع کند، به رکورد جدیدی رسید.

 با باز شدن بازار اروپا، قیمت به ۴۳۵ یورو (۴۵۳ دلار) در هر تن رسید. همچنین گندم زمستانه قرمز نرم برای تحویل در جولای ۴٫۲ درصد افزایش یافت.

دهلی نو در هفته گذشته اعلام کرد که صادرات خود را محدود می‌کند چون این کشور، دومین تولیدکننده بزرگ گندم جهان، گرم‌ترین ماه مارس خود را در تاریخ ثبت کرده است. مقامات نگرانی خود را در مورد امنیت غذایی ۱٫۴ میلیارد نفر از مردم کشور در میان کاهش تولید و قیمت‌های جهانی به شدت افزایش داده‌اند.

دهلی نو گفت که قراردادهای صادراتی توافق شده قبل از دستورالعمل صادر شده در ۱۳ مه همچنان قابل اجراست اما محموله‌های آتی به تایید دولت نیاز دارند.

این ممنوعیت صادرات، انتقاد شدید گروه هفت صنعتی را به دنبال داشت چون باور دارند که چنین اقداماتی بحران افزایش قیمت مواد غذایی را تشدید می‌کند.

هند قبلاً اعلام کرده بود که آماده کمک به جبران بخشی از کمبود عرضه ناشی از درگیری روسیه و اوکراین است. این دو کشور تامین کنندگان عمده بازار بین المللی هستند و حدود ۳۰ درصد از صادرات جهانی گندم را به خود اختصاص می‌دهند. این وضعیت، نگرانی را ایجاد کرده است که جهان احتمالا در آستانه یک بحران بزرگ غذایی باشد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *