اهم اخبار

قیمت جهانی گندم کاهش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امروز کاهش قیمت محصولات اساسی در بازارهای جهانی فرصت مناسبی برای کشورهای وارد کننده است که انبارهای خود را در این فرصت پیش آمده پر کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از بلومبرگ؛ تنها در روز جاری قیمت گندم برای تحویل در ماه جولای ۳.۷۵ دلار کاهش داشته و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۲۴ دلار به فروش رفت.

قیمت ذرت هم که معمولا به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود، کاهش ۱.۷۵ دلاری را ثبت کرده و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۰۶ دلار و ۲۵ سنت فروخته شد.

بر اساس این گزارش، امروز قیمت دانه‌های روغنی هم از این کاهش قیمت‌ها عقب نماند به طوری که دانه روغنی کانولا ۳.۳ دلار کاهش یافت.

قیمت‌های جهانی روی هزینه کشور‌هایی که عمدتا وارد کننده هستند تاثیرگذار است، کشور‌هایی که وارد کننده هستند در زمان کاهش قیمت‌ها فرصت مناسبی برای واردات دارند، زیرا ارز کمتری پرداخت خواهند کرد.

کشور‌هایی که وارد کننده هستند امنیت غذایی کشورش بیشتر در معرض آسیب است و با تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین و جنگ اخیر روسیه و اوکراین این آسیب پذیری بیشتر شده است بنابراین پس از این اتفاقات کشور‌ها از هر فرصتی برای پر کردن انبار‌های خود استفاده می‌کنند به طوری که چین نیمی از گندم صادراتی دنیا را در انبار‌های خود ذخیره کرده است.

کشور‌ها اخیرا رویکرد جدی تری هم در تولید کالا‌های اساسی در پیش گرفته اند و سعی دارند از منابع محدود آب و خاک کشورش به جای تولید محصولات آب بر وکم تاثیر در از محصولات اساسی و موثرتر در امنیت غذایی استفاده کنند؛ بنابراین در چنین شرایطی که دنیا با تمام توان تامین امنیت غذایی را با برنامه‌های متنوع در دستور کار دارد، کشور ما هم باید تولید محصولات اساسی و خودکفایی در آن‌ها را جایگزین تولید محصولات کم اهمیت نظیر هندوانه و خربزه و صیفی جات کند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: بلومبرگ

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *