اهم اخبار

قیمت محصولات کشاورزی واقعی‌تر می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین خرید تضمینی محصولات کشاورزی متناسب با شرایط تولید بخش مهمی از دغدغه‌ تولیدکنندگان را در این حوزه رفع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ صدیف بدری اظهار کرد: طرح امنیت غذایی در مجلس با محوریت سپردن کارها به وزارت جهاد کشاورزی از مرحله تولید تا عرضه محصولات مختلف با هدف تأمین امنیت غذایی مردم رویکرد جدی در توجه به این بخش است که مجلس در هفته‌های آینده این طرح را به صورت جامع و کامل به تصویب خواهد رساند.

وی گله‌مندی کشاورزان به ویژه گندم‌کاران را از قیمت پایین تضمینی خرید گندم یادآور شد و تصریح کرد: قیمت تعیین شده پنج هزار تومان کفاف هزینه‌های تولید را در این بخش نمی‌کند و از همین رو در تلاش هستیم تا با همکاری دولت جدید قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به موقع تصویب و اعلام شود تا کشاورزان نسبت به کشت و زرع محصولات به تناسب قیمت اقدام کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند خشکسالی و کم آبی به کاهش ۴۰ درصدی تولیدات کشاورزی در دشت اردبیل منجر شده ولی بیش از ۳۶ هزار هکتار از اراضی دشت اردبیل همچنان به کشت گندم اختصاص یافته بود که ۱۸ هزار هکتار آن دیم و مابقی اراضی آبی بوده که برداشت محصول به انجام رسیده است.

بدری افزود: با تلاش غله و تعاون روستایی خرید تضمینی محصولات در این شرایط خشکسالی در مناطق مختلف استان به ویژه دشت اردبیل آغاز شده و تا نیمه‌های مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی رویکرد حمایتی مجلس را از بخش تولید و عرضه محصولات مختلف غذایی برای مردم در قالب طرح امنیت غذایی یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این زمینه نابسامانی‌های به وجود آمده به ویژه در موضوع مرغ و سایر محصولات لبنی مجلس را بر آن داشت تا متولی اصلی این حوزه را از مرحله تولید تا عرضه سازمان‌های جهاد کشاورزی تعیین کند تا بر اساس سیاست‌گذاری‌های منطقه‌ای روند تولید و توزیع به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعاً تلاشمان بر این است تا در قالب این طرح مؤثر و کارآمد زمینه نابسامانی در حوزه عرضه محصولات مختلف را در تأمین مواد غذایی مردم از بین برده و شرایط مناسبی را در ارزش افزوده این بخش و سودآوری به نفع کشاورزان و جلوگیری از دلال‌بازی به وجود آید.

سرویس خبری: مجلس و دولت

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *