اهم اخبار

قیمت مواد غذایی در انگلیس دوباره اوج گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

آخرین گزارش شرکت مشاوره کانتار Kantar نشان می دهد که تورم قیمت مواد غذایی در انگلیس طی ماه اکتبر به دلیل مشکلات زنجیره تامین به بالاترین حد خود در ۱۴ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، آخرین گزارش شرکت مشاوره کانتار Kantar نشان می دهد که تورم قیمت مواد غذایی در انگلیس طی ماه اکتبر به دلیل مشکلات زنجیره تامین به بالاترین حد خود در ۱۴ ماه گذشته رسیده است.

در طول چهار هفته گذشته، تورم قیمت مواد غذایی در بریتانیا به ۲٫۱ درصد رسید، که بالاترین نرخ از اوت ۲۰۲۰ یعنی زمانی که خرده فروشان مجبور شدند تبلیغات را کاهش دهند تا کالاها را در قفسه نگه دارند، محسوب می‌شود.

تحلیلگران شرکت Kantar می گویند که سریع ترین افزایش قیمت در حال حاضر در کالاهایی مانند میان وعده های خوش طعم، نوشابه های قوطی و چیپس مشاهده می شود. این در حالی است که قیمت گوشت تازه، سبزیجات و غذای حیوانات خانگی در حال کاهش است.

با رشد قیمت‌ها همزمان با اختلالات زنجیره تامین و کمبود راننده کامیون در این کشور، کانتار تاکید می‌کند که بریتانیایی‌ها تمایل دارند برای پیدا کردن بهترین قیمت به چندین سوپرمارکت سر بزنند.

به گفته محققان، در حال حاضر، خانوارهای انگلیسی به طور متوسط از ۳٫۳ سوپرمارکت در ماه بازدید می کنند تا کمترین قیمت را پیدا کنند.

آنها همچنین خاطرنشان می کنند که فروش بخش خواربار فروشی در کشور از ماه اوت تا اکتبر ۱٫۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. با این حال، فروش ۷٫۳ درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری ۲۰۱۹ بود.

در این گزارش آمده است: خانوارهای انگلیسی طی ماه گذشته میلادی به طور متوسط ۱۵٫۷ بار به سوپرمارکت ها برای خرید سر زدند. این یک افزایش اندک نسبت به ۱۵٫۳ باری است که در همین مدت در سال ۲۰۲۰ شاهد بودیم، اما مصرف کنندگان همچنان ۴۰ میلیون بازدید کمتری در ماه نسبت به سال ۲۰۱۹ انجام می دهند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *