اهم اخبار

قیمت مواد غذایی در انگلیس دوباره سر به فلک کشید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بالا رفتن هزینه‌های تأمین اقلام اساسی باعث شده تا استانداردهای زندگی در انگلیس به شدت کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اسکای نیوز، آمارهای کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس نشان می‌دهد که همزمان با رسیدن نرخ تورم در این کشور به بالاترین میزان در چند ده سال گذشته، خانوارهای انگلیسی شاهد افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی هستند.

این کنسرسیوم که نماینده سوپرمارکت‌های انگلیس به ‌شمار می‌رود، گزارش داده که قیمت مواد غذایی تازه در ماه آوریل ۱۷٫۸ درصد تورم را به ثبت رسانده و قیمت مواد غذایی کنسروشده و دیگر اقلام هم ۱۲٫۹ درصد رشد کرده است.

هلن دیکنسون، مدیرعامل کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس، می‌گوید: با در نظر گرفتن افزایش هزینه‌ها در بخش تولید، قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است.

وی می‌گوید: در برخی اقلام نظیر غذاهای آماده، بالا رفتن هزینه‌های تولید و بسته‌بندی باعث شده تا قیمت این اقلام افزایش یابد.

در عین‌ حال مایک واتکینز، مدیر بخش خرده‌فروشی و بازرگانی موسسه نی‌یلسن آی‌کیو، نیز می‌گوید: تورم همچنان افزایش خواهد یافت و شاهد کاهش حجم فروش نیز هستیم.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، هزینه تامین مواد غذایی و نوشیدنی در انگلیس به بالاترین میزان در ۴۵ سال گذشته رسیده است.

هاو پیل، کارشناس ارشد بانک مرکزی انگلیس، گفته که خانوارهای انگلیسی و شرکت‌های این کشور باید قبول کنند که فقیرتر شده‌اند و نباید توقع افزایش دستمزد داشته باشند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: اسکای‌نیوز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *