اهم اخبار

قیمت هر کیسه آرد در عراق چقدر است؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت بازرگانی عراق می‌خواهد به جای واردات آرد گران قیمت، گندم بیشتری وارد کرده و آن را در داخل کشور به آرد تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از عراق‌ نیوز، وزارت بازرگانی عراق تصمیم گرفته تا به جای واردات آرد گران‌قیمت، گندم بیشتری وارد کرده و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در داخل این کشور به آرد تبدیل کند.

آژانس دولتی واردات محصولات کشاورزی عراق با اعلام این خبر گفت: این وزارتخانه به دنبال ایجاد یک مکانیزم جدید برای خرید گندم است.

در سایه بالا رفتن قیمت غلات به خصوص گندم، در بازار جهانی به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین، عراق که در تامین محصولات کشاورزی وابستگی بالایی به واردات دارد در تلاش است تا با اجرای اقدامات سریع ذخایر استراتژیک گندم و مواد غذایی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

در ماه آگوست وزارت بازرگانی عراق هیچ گندمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مناقصه‌ها نخرید و منابع دولتی می‌گویند، طرف عراقی به دنبال خرید مستقیم گندم است.

این منابع می‌گویند: وزارت بازرگانی عراق به دنبال ممنوع کردن واردات آرد نیست. قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی آرد برای عراق ۳۱ تا ۳۵ دلار معادل حدود یک میلیون تومان تمام می‌شود. این کشور  سالانه به ۴٫۵ تا ۵ میلیون تن گندم نیاز دارد. دولت عراق در ماه جولای اعلام کرد که می‌خواهد برای تامین نیاز داخلی این کشور در ماه‌های نخست سال آینده ۱٫۵ میلیون تن گندم وارد کند.

هنوز مشخص نیست که عراق چقدر قرار است واردات گندم خود برای تولید آرد بیشتر را افزایش دهد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: عراق نیوز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *