اهم اخبار

قیمت پرتقال تنظیم بازار کاهش یافت/محدودیتی برای عرضه وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: قیمت پرتقال جنوب در میادین میوه و تره بار شهر تهران از هر کیلوگرم ۴۲۰۰ تومان به ۳۸۰۰ تومان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه توزیع پرتقال از هفتم اسفند به منظور مدیریت قیمت این میوه در میادین میوه و تره بار شهر تهران آغاز شد، افزود: به منظور تأمین رفاه شهرندان پرتقال جنوب رقم والنسیا با قیمت هر کیلو ۳۸۰۰ تومان و پرتقال تامسون شمال باکیفیت مناسب نیز با قیمت هر کیلوگرم ۱۹۰۰ تومان در هیجده میدان اصلی و ۵۴ میدان و غرفه میادین تره و بار عرضه می شود.

وی گفت: میوه ذخیره سازی شده کیفیت بسیار بالایی دارد و با یک سوم قیمت بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: میوه موجود در سردخانه های استان دو برابر سال گذشته است و محدودیت و کمبودی برای عرضه میوه نداریم.

منصوری افزود: شهروندان تهرانی تا بیستم اسفند، می توانند پرتقال مورد نیاز را به صورت دست چین و با قیمت مناسب از میادین خریداری کنند.

وی گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار چنانچه شرایط بازار ایجاب کند، قیمت پرتقال باز هم کاهش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: هنوز پرتقال و سیب شب عید توزیع نشده است و در روزهای آینده درباره قیمت و نحوه توزیع آن تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

منصوری گفت: پرتقال تامسون شمال که وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری کرده است، کیفیت خوبی دارد و با قیمت مناسب و بیشتر از نیاز استان عرضه می شود.

وی افزود: ذخیره میوه موجود در سردخانه ها دو برابر سال گذشته است و تاکنون ۲۰۰ تن پرتقال عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: در صورت درخواست اصناف و برگزار کنندگان نمایشگاه های بهاره برای عرضه و تأمین میوه در این مکان ها نیز آمادگی کامل وجود دارد.

منصوری گفت: محدودیتی در عرضه گوشت مرغ منجمد نداریم و مرغ در میادین، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارکنان با قیمت هر کیلوگرم ۵۹۰۰ تومان عرضه می شود.

وی افزود: ۹ هزار تن گوشت مرغ در سردخانه های تهران ذخیره سازی شده است و کمبودی نداریم.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *