اهم اخبار

لرستان پایلوت هوشمندسازی سامانه حمل آرد در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: برای بحث نظارت بر حمل آرد برای تمام کامیون‌های حمل آرد GPS نصب کردیم که لرستان به عنوان پایلوت کشوری در اجرای این طرح قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ حجت‌الله بیرانوند اظهار کرد: در بحث توزیع آرد چون کرایه حمل آرد را نانوا پرداخت می‌کند، پیمانکار آرد با تفاهمی که بین خبازان و پیمانکار صورت می گیرد به حمل کالا واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: در لرستان حمل آرد به شرکت حمل و نقل آبادان انجام می‌شود که در شهرستان‌ها پیمانکارانی دارد که وظیفه اصلی ما نظارت بر آن‌هاست.

بیرانوند تصریح کرد: ما الان گندم را از کشاورزان کیلویی ۱۵ هزار تومان خریداری می‌کنیم و بیش‌از ۱۰۰۰ تومان هزینه جانبی دارد و آن‌را کیلویی ۶۶۵ تومان به کارخانه‌های آرد می‌دهیم، اما یک کیسه آرد را به نانوا ۳۵ هزار تومان می‌دهیم که فاصله قیمتی معناداری دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به مصرف سالانه ۳۰۰ هزار تن گندم در استان، اضافه کرد: فقط در لرستان ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه آرد می‌دهیم که این فاصله‌ها انگیزه را برای تخلف زیاد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در بحث پیمانکار حمل آرد تخلفاتی داشتیم که در حال سیر مراحل قضایی است، بیان کرد: الان قیمت تمام شده برای هر کیسه آرد ۶۲۵ هزار تومان بوده که آن‌را با قیمت خیلی پایین‌تری به نانوا می‌دهیم.

بیرانوند تصریح کرد: برای نظارت بر روی تمام کامیون‌های حمل آرد GPS نصب کردیم، چون قبلاً آرد از کارخانه به سمت نانوایی حمل می‌شد، الان سامانه هوشمند را در کارخانه داریم که عکس آن ثبت می‌شود و از زمانی‌که ماشین روشن شده تا زمانی‌که خالی می‌کند مشخص است و لرستان به عنوان پایلوت کشوری در اجرای این طرح قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان افزود: نظارت فیزیکی را داریم و باید به سمت هوشمندسازی بارها برویم، برای بحث حمل آرد سامانه جدا تعریف کردیم.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *