اهم اخبار

لزوم توجه به مشکلات دامداران؛ توقع بخشیدن مالیات و پرداخت هزینه‌ها، توقع زیادی نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران گفت: در شرایط فعلی که دامداران وضعیت مساعدی ندارند، توقع بخشیدن مالیات و پرداخت هزینه‌ها، توقع زیادی نیست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران اظهار کرد: قیمت مصوب شیرخام ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در ازای هر کیلوگرم است، اما با توجه به وضعیت نامساعد تامین نهاده‌های دامی، قیمت برای دامداران تا حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز تمام می‌شود.

او افزود: وظیفه دولت برای حمایت از دامداران فقط تهیه کامل نهاده‌های دامی نیست، بلکه دولت وظایف دیگری از جمله پرداخت کامل بیمه و دستمزد‌های کارگران و ببخش مالیات را نیز دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران بیان کرد: در شرایط فعلی که دامداران وضعیت مساعدی ندارند و از حمایت‌های اولیه برخوردار نیستند، توقع بخشیدن مالیات و پرداخت هزینه‌ها، توقع زیادی نیست.

عالی در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت شیر خام تا چه زمانی تصمیم گیری می‌شود؟ پاسخ داد: نباید اصلاح قیمت را به دولت بعدی موکول کرد حتی فردا هم برای این اقدام دیر است.

او در پایان تصریح کرد: از دولت آینده خواستاریم که پای خود را از بخش تولید بیرون بکشد و بگذارد تشکل‌ها تصمیم گیرنده باشد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *