اهم اخبار

لزوم مطالبه‌گری و استقلال رأی مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نشست هم‌اندیشی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین ستادی سازمان مرکزی تعاون روستایی، همچنین مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری روستایی و کشاورزی با موضوع بررسی برنامه‌های سال گذشته شبکه تعاون روستایی در راستای جهش تولید، تحلیل موانع و چالش‌های تولید در سال گذشته و پشتیبانی‌های لازم سازمان از اتحادیه‌ها و اقداماتی که بایستی برای مانع‌زدایی انجام شود، در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از پات، در این جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن تأکید بر لزوم مطالبه‌گری و استقلال رأی مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری گفت: اتحادیه‌ها نبایستی منتظر تعیین تکلیف و ارائه نقش راه از سوی سازمان باشند.

مهندس محمدعلی طهماسبی اظهار داشت: باید بررسی کنید، پویا و فعال باشید و ببینید در چه حوزه‌هایی می‌توانید فعالیت کنید. جلساتی از این دست بایستی بیش‌تر برگزار و مسائل بحث و بررسی شود و انتقاد صرف نباشد.

وی افزود: مدیران عامل اتحادیه‌ها نبایستی صرفاً از موانع گله و شکایت کنند، بلکه باید پیشنهاد دهند، راهکار پیدا کنند و حرکت بایستی از سوی تشکل‌ها باشد.

مهندس طهماسبی تأکید کرد: بازرگانی ما باید از بند و حصار خریدهای توافقی و تضمینی آزاد شود. ما دو هزار و ۷۰۰فروشگاه در سطح روستاهای کشور داریم که باید احیاء شوند. فروشگاه‌های ما باید سم، کود، علف‌کش و لوازم یدکی ماشین‌آلات کشاورزی را عرضه کنند.

وی افزود: بایستی در هر منطقه‌ای نیازسنجی و بر اساس آن فعالیت و رقابت کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: چرا از قدرت خودمان استفاده نمی کنیم و با اتکا به دیگران توانمندی‌های ذاتی خود را دست کم می‌گیریم؟ عملکرد جزیره‌ای نبایستی رویه کاری و مدیریتی ما باشد.

وی ادامه داد: تشکل‌های ما بایستی ماهیت و هویت مستقلی داشته باشند. اگر می‌خواهید کاری بکنید و تولیدی انجام دهید، باید زمینه‌سازی و بررسی لازم را انجام دهید. شما شروع کنید و پیش بروید و اطمینان داشته باشید که پشتیبانی لازم را انجام می‌دهیم.

در ادامه این جلسه مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری ضمن طرح مسائل و نظرات خود خواستار همکاری برای مانع‌زدایی از مسیر اهداف شدند. آنان نبود برنامه جامع تولید، نازل‌بودن قیمت محصولات، سطح پایین دانش فنی، قیمت بالای  نهاده‌های کشاورزی و دامی، عدم اتکای دولت به تشکل‌های واقعی و ایجاد تشکل‌های موازی، عدم عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی و به‌روز نبودن قوانین قرنطینه محصولات صادراتی را از جمله موانع و مشکلات اعلام کردند.

گفتنی‌است در پایان جلسه مقرر شد شورای هماهنگی اتحادیه‌ها و تشکل‌های تحت پوشش سازمان با تشکیل جلسات داخلی، نسبت به دسته‌بندی و طبقه‌بندی مسائل و مشکلات پیش رو اقدام و از طرف دبیرخانه شورا جهت پیگیری و هماهنگی با مراجع و مسئولان مرتبط برای رفع موانع اقدام کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *