اهم اخبار

ماجرای درخواست مجوز صادرات محصولات لبنی با ادعای انتفاع ۲۱ هزار تومانی برای دولت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

برخی تولیدکنندگان محصولات لبنی، از سنگ اندازی در خصوص عدم صدور مجوز صادرات کالای تولید شده خود انتقاد کرده اند. بر این اساس پیشنهاد میشود با توجه به واردات نهاده کشاورزی با ارز ترجیحی، مجوز صادرات به شرط تسویه با ارز ۴۲۰۰ تومانی صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از تسنیم،‌ اخیرا احمد مقدسی، رئیس هیئت مدیر انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به مشکلات موجود در بخش تولید گفته است: مشکل اصلی صنعت دامپروری کشور وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های دامی است لذا از دولت تقاضا دارم که سریع‌تر نسبت به حذف آن اقدام کند. قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان می‌شود در صورتی‌که وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب می‌شود تولید در کشور از بین رفته و در آینده‌ای نه‌چندان دور واردکننده شیر خام، لبنیات و غیره باشیم.

به گفته این فعال بخش خصوصی، ممنوعیت صادرات شیرخشک، کره و خامه باید برطرف شود تا تولیدکننده امکان صادرات مازاد تولید را داشته باشد زیرا که ارزآوری خوبی برای کشور خواهد داشت.

این درحالی است  معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه، دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل صادرات انجام می‌دهد، تاکید کرده است، صادرات کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور واردشده (محصول نهایی تولید شده) ممنوع است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور واردشده، صادرات آن ممنوع است، زیرا این کالاها برای تنظیم بازار داخلی است.

با توجه به اختلافات مطرح شده و لزوم رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی  این حوزه و عدم پذیرش پرداخت ما به التفاوت و فرصت بسیاری عالی و استثنایی صادرات محصولات لبنی به کشورهای همسایه، باید حتما اقدام اساسی انجام شود.

 بر این اساس پیشنهاد میشود مجوز صادرات اقلام لبنی‌ (از قبیل شیر خشک، کره و خامه که ماده اولیه آن یعنی خوراک دام با ارز کالای اساسی وارد شده ) به شرط تسویه به نرخ ارز ترجیحی،  از طرف دولت و ستاد تنظیم بازار داده شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *