اهم اخبار

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری: توسعه ۱۸۵ هزار هکتاری سامانه‌های نوین آبیاری از ابتدای امسال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: این سامانه‌ها از ابتدای امسال تاکنون در سطح ۵۳ هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی به بهره‌برداری رسیده و در سطح ۱۳۱ هزار و ۹۹ هکتار دیگر در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع افزود: مجموع سطح اجرا شده و در حال اجرا در سال جاری ۱۸۰ هزار و ۵۲ هکتار در قالب ۹ هزار و ۲۵۱ پروژه بوده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون، دو میلیون و ۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۲۵ درصد اراضی آبی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

زارع خاطرنشان‌کرد: استان‌های خراسان‌رضوی با هشت هزار و ۴۱۰ هکتار، فارس با چهار هزار و ۶۲۶ هکتار و جنوب کرمان با سه هزار و ۲۰۷ هکتار، بیشترین میزان سطح اجرای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به حمایت‌های مادی و معنوی دولت و رهبر معظم انقلاب از این طرح، از مجموع ۸.۷ میلیون هکتار از اراضی آبی کشور، نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از آن به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.
طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به دلیل اینکه بیشترین اثربخشی را در افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و تقویت امنیت غذایی کشور دارد، جهش خوبی از سال ۹۵ تاکنون داشته است.

پیش از اذن رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی در سال ۹۵، هر سال ۵۶ هزار هکتار پیشرفت پروژه داشتیم، اما پس از حمایت‌های معظم‌له و مجلس شورای اسلامی، هر سال به‌طور متوسط ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز می‌شود که حاکی از جهش ۳۰۰ درصدی است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *